ujian----->ingatan


AKU MAU MENDAMPINGI DIRIMU..
AKU MAU CINTAI KEKURANGAN MU..
SELALU BERSEDIA BAHAGIAKANMU..
APA PUN TERJADI,KU JANJIKAN AKU ADA....

janji -janji yang hy tinggal janji..
saat yang bahagia yang pernah aku kecapi..yang akhirnya..berakhir dgn deraian air mata,menjadi satu titik hitam dalam sejarah hidup ini...
aku yang meminta,dan aku yang mencintai ...dan aku yang memusnahkan...
alasan nya mudah...hati ku yng inginkan begitu..kerna ia dah tak sanggup menanggung rindu,membina kasih dan cinta yang x pasti....
meliha kebahagiaan orng lain yng membuatkan aku rase x dihargai...dan hidup dalam linangan air mata...yang kian murah...ahh...apa yang aku cari...bahagia atau derita...
aku akui,,kau sumber inspirasi ku...kau bisa buat aku tersenyum...bahagia,saat aku memerlukan kau ada...tp jarak telah memisahkan kita...masa yang menjauhkan kita..rasa seakan berubah..semangat kian pudar...akhirnya..jiwa kian kontang dgn kasih...n evrything become worse...STUDY...FWENSHIP...MONEY..all..worse..!

jln yng aku pilih...untuk aku ...dan mungkin untuk kau...tp alasannya rapuh...membuatkan aku dihimpit rase bersalah...lalu mengheret aku kepada mu.. lagi...dan lagi...mungkin kau telah BOSAN.....sebanyak mana pun pujukan ku...sia-sia...akhirnya aku buntu...hidup kian tiada arah...
kerana kita tiada redhaNya....dan kau tak halal untukku...

dan...semuanya bermula...

di satu bumi yang asing..aku mula mengenaliNYA..bukan aku x penah kenal...cuma aku kurang kisah ttng kewujudanNYa...bukan aku x percaya..aku percaya..cuma aku terlalu taksub dgn keindahan di depan mata...aku lupa untuk memikirkan hati ku...aku puas walau..tiada ketengan dalam segenap hati ini..kerana NAFSU...selalu menjadi raja...aku penah cuba mengenalinya...tp hy seketika.....butakah aku??..tidak melihat kehebatanNya...tidak!!...pekakkah aku..tak mendengar seruanNya...ayat2 cintanya....tidak!! aku lenkap dengan senua pancaindera...tp sayang hati ku gelap...buatkan ia buta...buta...buta....

saat hati mengutip kembali serpihan hati-hati yang berkecai....aku sulamkan dalam serpihan hati ini dgn kekuatanNYA...kebesaranNYA..CINTANYA......agar ia teguh dan cantik...aku harap ia sempurna...

tp....x semudah yang aku sangkakan...mungkin kerana dosa-dosa silam...dan kenangan semalam ...sukar untuk aku lupakan..tiap detik aku berharap kenangan ini..pergi jauh...sejauhnya...tp acap kali ia mengetuk kembali kotak ingatan ku...kdg2,,membuakan aku sesak untuk bernafas...menbuatkan aku x berdaya..dan jatuh...aku untuk jatuh berulang kali..aku takut aku x akan bangun lagi...

tp sesungguhnya....aku bertuah...walaupun aku tersungkur menyembah bumi..DIA x penah tinggalkan keseorangan...DIA kurniakan aku sahabat-sahabat yang hebat..yang sentiasa menjadi semangat...DIA kurniakan aku mak,abah yang x henti2 doakan kebahagiaan dan kejayaan ku..walaupun aku tak dapat melihatNYa...aku rasa kewujudanNYA...aku tahu DIA ade..melihatku...mendengar rintihan hatiku...dia sentiasa beri aku kekuatan...agar aku bangun...dan saat ini...aku bersyukur...walaupun byk dugaan,yang membuat dada ini sempit,hati ini pedih...tp ada berjuta hikmah..yang mungkin x dapat dirasai oleh insan yang lain..sesungguhnya ujian nya penuh hikmah...supaya kita mengutip mutiara2 hikmah ini..dijadikan sinaran dalam hati ini..agar x lagi gelap x bercaya...sesungguhnya ingatan ini,sgt bermakna..tanda KASIH DAN CINTANYA.... yang tulus dan suci..

subhanallah,alhamdulillah ,ALLAHUAKBAR...



Berdiriku di sini..

Menatap kembali,Silamku hitam tenggelam..

Sinar-Mu mengangkatku..

Tunjukkan arahku..

Kembali aku pada-Mu..

Pergilah jauh masa gelapku..


lembaran baru..

ini jalanku..

Di setiap langkah kusebut selalu..

mengingati-Mu..

Labuhkan hati raih cinta-MuKan kucoba yang terbaik untuk-Mu..

karena EngkauAdalah yang terbaik untukku..

Allah Satu selalu berikan yang terbaik untukku..

Hari kulewati..Mengasah pribadi..

Mengubur cerita nostalgia..

Terkadang kujatuh tak henti kucoba..

Bangkit kembali aku pada-Mu..

Pergilah jauh masa gelapku..

lembaran baru..ini jalanku..

Di setiap langkah kusebut selalu..

mengingati-Mu..

(mengingat diri-Mu)Dikala gundah datang gelisah..

Bila hatiku terbelenggu ragu..

Nafsu tak menentu...

Ya Allah kuatkan aku...

Kan kucoba yang terbaik untuk-Mu karena Engkau..

Adalah yang terbaik untukku.

Allah Satu selalu berikan yang terbaik untukku..





wassalam.....

No comments: