hati-hati..

salam...wbt..

bismilallah..dengan nama ALLAH..yg menguasai hati2 manusia...
setiap insan pasti akan mencari yang terbaik dalam hidup mereka..sampaikan ada yang sanggup megorbankan segalanya untuk memiliki dunia..sedangkan kita semua tahu,dunia hanyalah persinggahan semata2..pentas lakonan untuk pelakon2 yg akan akan diberi pengiktirafan pada suatu hari nnt,sama ada MENANG ataupun KALAH..pilihan hy dua,x byk anugerah yg disediakan..pada hari itu,x siapa dapat mempertikaikan lagi keputusan hakim pertandingan..
namun x semua begitu...ada yg sanggup mengorbankan semua yg ada di dunia untuk mendapat sesuatu yg indah di akhirat..tp perlukah kita berbuat begitu..perlukah kita tinggalkn semua nikmat ini,nikmat yg di anugerahkan ALLAH buat kita di dunia ini?
bg aku dunia perlu dikejar,untuk mencari akhirat...mcm kata kak sikin...dunia nie macam bola...dikejar dan ditendang untuk daptkan score..hum..barulah boleh menang...ye kan??but its depend for us..how to get it..but de most important is..let the world in our hand not in our heart...
hum..aku ade terbaca satu kata2 nie..kalau kita nak mencintai sesuatu kat dunia nie ..cintailah ia jgn sampai melepasi lapisan luar hati...dan aku kongsi kata2 nie ngan sorang kawan aku,,,pastu die ty,macam mana nak check??bagi aku ...aku pun x pasti jawapannya...tp aku pasti setiap insan pasti tahu hatinya sendiri..dan jawapan untuk setiap persoalan hati pasti ada pada hati2 kita..maka,,tepuklah dada,ty hati anda.
mungkin bukan aku sorang kot yg berfikiran macamni...setiap kali kita cakap sal hati...pasti ada perkataan cinta kan??tak kisahlah cinta pada ALLAH ataupun manusia ataupun harta dll...bg aku perkara yg pling rapat dgn hati adalah kasih sayang..apabila hati kita penuh dgn kasih syang..maka bahagialah hati,kalau x..pasti byk masalah2 hati,yg akan mengndang pelbagai masalah dalam kehidupan..
hati yg menentukan personaliti seseorang..mcm hadis ni kata..dalam tubuh manusia adalah seketul dgng..kalu baik dgng itu,maka baiklah kita,kalau tak maka x baiklah kita..ketahuilah bahawa ia adalah hati(lebih kurangle bunyinya)..sebenarnya hati manusia ini terlalu kompleks...walaupun kehidupan ini seperti x ada masalah..kita masih terpaksa berperang dgn hati....kdg2 ia mengecewakan kita..kdg2 membahagiakan.
walau ape pun yg terdapt di hati kita..pastikan ia x membawa sebarang virus untuk rosakan sistem yang kita bina setiap detik kehidupan ni..buat sahabat ku,yg mungkin mengalami masalah hati saat ini..aku harap virus2 yg menyrang hatimu,x membuat hatimu itu lemah..tp jauh sudut hatiku,aku pasti kau akan menang ,sbb dalam perjalanan hidup ini,kaulah antara manusia yng mempunyai hati yg kuat dan penuh harapan yg pernah aku temui...
moga mentari akan bersinar untukmu esok...!

No comments: