stop...!

salam wbt

ye...dah tiba masanya untuk berubah.,...
berhenti merokok.eh bkan..
berhenti melakukan dosa,,


Thabit bin Qurrah berkata:
“Kerehatan badan bergantung kepada kurangnya makan. Kerehatan jiwa bergantung kepada kurangnya melakukan dosa. Kerehatan lidah bergantung kepada kurangnya bercakap. Dosa bagi hati umpama racun bagi badan. Justeru itu dosa yang dilakukan seseorang umpama meminum racun. Jika dosa itu tidak membinasakan jiwa secara menyeluruh, maka ia akan melemahkan jiwa (seperti racun, walaupun ia mungkin tidak memusnahkan badan tetapi ia tetap melemahkan badan). Jiwa yang lemah tidak lagi mampu melawan penyakit, sama seperti badan yang lemah tidak mampu melaksanakan tanggungjawab dengan baik.”


sesungguhnya seorang yg melakukan kebaikan yang BANYAK..namun masih tidak meninggalkan dosa...tidak bermakna amalannya...

ya ALLAH sedarkan aku saat aku tersalah..supaya aku tidak berasa akrab dgn dosa2 ku....
ameennnnn...

3 comments:

丽 娜 said...

salam,farah,aku dah tdelete blog lm.link la blog baru aku

Anonymous said...

amin~

Anonymous said...

assalammualaikum,,farah bestnyeeeee,tq bebeh!