aku dan mereka

salam wbt..

alhamdulillah wa syukurillah..aku masih diberi peluang untuk punya rasa iman dan islam...yg bisa membuatkan aku tenang..
melihat di sekeliling hidupku saat ini..aku benar2 terkilan..dgn keadaan..
ada manusia yg terlalu lalai dlm kebahgiaan..sehingga mereka lupa akn azab ALLAh swt,mungkin mereka lupa ALLAh menciptakn neraka..buat mereka yg salah memilih jalan kebenaran,namun manusia2 ini tetap di sayangi Penciptanya..tetap diberikan nikmat kehidupan,kemewahan,kasih sayang..mungkin ini ujian..tp ujian tetap penuh kasih sayang,,kerana DIA maha.maha..maha..penyayang,,
namun..saat ini aku juga melihat ada manusia yg selesa dgn kehidupannya..tidaklah begitu bahgia..juga tidak begitu derita..hidupnya penuh keserdahaan.Dari sudut pandangan ku..aku lihat terlalu kosong kehidupan nya..entahlah..mungkin aku lebih sukakan kehidupan yg ada cabaran..yang ada misi dan wawasan..kita ada tugas wahai insan..jgn biarkan kehidupan anda pergi dengan kebiasaan yg bosan......
aku juga melihat manusia yg begitu berusaha mencari tuhannya..mereka terus menerus berusaha dan berusaha..segigih-gigihnya..sehingga mereka sanggup menghukum diri mereka..mereka yg terlalu takut untuk melakukan kesalahan..meraka yg cepat menghukum..adakah mereka cuba mencapai kesempurnaan?ye aku mmg cemburu melihat usaha mereka..tapi manusia..kita manusia yg penuh kekurangan..yg mungkin tak mmpu melakukan semuanya yg sempurna..kita punya hati,punya perasaan..mungkin kadang2 perasaan kita pelik..salah..berdosa..tp perasaan juga adalah anugerah..jika ALLah memberinya pada kita yakinlah ALLAh tak akan menciptanya untuk buat kita terseksa..
ahh aku hilang kata2,..tak mampu untuk aku terus berkata2..
hai insan..ALLAh maha penyayang..rahmat nYa besar sekali untuk hamba2nya..jgn kau lupa ALLAH juga mencipta kan syurga buat manusia2 yg mencarinya..namun..teruskan lah pencarian mu..di jalan yg benar..jalan yg terbaik untuk kita...ye memng susah.perlu pengorbanan..namun pengorbanan yg dituntut ..pengorbanan yg mampu kita lakukan..
mungkin sukar untuk difahami..kerna aku pun tidak mengerti mengapa kehidupan yg indah tatkala dekat dgnNya..perlu menjadi titik2 hitam kehidupan..

jadilah ruang2 dan peluang kehidupan ini bermakna..

wahai orng yg beriman.masuklah kedalam islam sepenuhnya..jgn kau ikuti langkan2 syaitan..2:208

1 comment:

Anonymous said...

pengorbanan yang dituntut....

thanks farah