mana mungkin?

salam kerinduan..

alhamdulillah2..alhamdulillah(moga menjadi golongan yg sedikit itu)

kini..hari-hariku berlalu dgn lebih byk cabaran..cabaran yg benar2 menguji secebis iman ku..
ya rabbul izzah..biaskanlah cahaya kekuatan mu..
aku sdng lena..
aku sdng lalai dgn kehidupan..

ye ...mmg salah aku..aku mohom keampunan..
aku takut untuk menjadi sbhgn hambaMu yg baik..aku takut..terasa diri ini tak layak..
namun..aku salah..kerana membiarkan rasa itu menyelubungi jiwaku,dah jiwaku kian kontang..
siapa aku untuk berputus asa?
aku punya fizikal yg cukup..aku punya deria yg cukup..aku menerima oksigen yg cukup..aku x hidup susah..malah begitu byk nikmatNya buat Ku?

tak mengertikah lagi?Apa yg mmbuatkan kau tidak layak?
tak da alasan..
hai insan..usah jadikan kelayakan lagi sebagai alasan..
semua insan diberi pilihan..
mengapa pilih untuk mengalah tatkala cukup kelengkapan untuk berjuang??

aku cuba mencari jalan kehidupan yg baru..
aku mahu jadi insan biasa..
namun..aku bingung..kenapa aku x sebahgia mereka..
tatkala aku x lagi dihambat kerja2 dakwah..
x lae perlu susah2 memikirkan hal2 orng lain..
saat masaku berlebihan..
punya masa untuk berehat dan berhenti bekerja..saat yg aku idam2kan..
saat untuk mencari kebahgiaan untuk diri sendiri
aku ingin lari dr dunia yg melelahkan itu...


TAPi..
saat itulah ku rasakan jiwaku kosong..
udara yg ku sedut menyesakkan..
cahya hatiku malap..
aku rasa kehilangan..
menbuatkan aku makin lelah
dan mati..

akhirnya ,,aku mengerti..bukan ini yg ku cari..aku cr kebahgiaan.Aku cr kesenangan..
tp aku lupa tak akan wujud kebahgiaan jika tiada kesedihan..takan wujud kesenangan jika tiada kesusahan..dan takan ada ketenangan jika hati ku jauh drNYA...ya Allah ujian ini terlalu berat untuk hambamU yg lemah ini..

langkahku terbabas..namun ku harap jalanku belum bengkok..kerna aku masih mahu terus berjalan..berlari..dan terus berlari!

teguhkan hati!!!

amen..

hai hamba2ku yg melampaui batas terhadap diri mereka sendiri,jgnlah kamu berputus asa dr rahmat ALlah.sesungguhnya Allah mengampuni dosa2 semuanya, sesungguhnya dialah yang maha pengampun dan maha penyayang.
dan kembalilah kamu kepada tuhanmu.dan berserah dirilah kepadaNya sblum dtng azab kepada dan kemudian kamu tidak dpt ditolong lagi(39;53-54)

1 comment:

Anonymous said...

salam wrt.
moga kte diberi kekuatan oleh Allah untuk lepas ujianNya,
Kalo x lepas, kte repeat lepak2 dgn examniner yang MAHA PEMURAH dan MAHA PENYAYANG ni...syg Die kan?