terus bicara mengenai c***a

bismillahirahmanirrahim..

alhamdulillah..masih bernafas dalam jiwa HAMBA,insyaALLAH..^_^
sejak dua menjak nie..aku asyik tertulis kat blog nie..sal cinta je..yeke??aku rase..
haha..abaikan..bukannya ape,BILA aku buka je blog orng lain pon,aku asyik baca sal ukhwah dan cinta..[pengaruh rakan blogger]hehhe..salahkan orng je..padahal salah sendiri..sehinggalah aku terbaca satu blog nie..yg benar2,membuatkan aku terjaga dan tersedar satu kenyataan...yg berjuta-juta manusia dalam dunia nie..asyik ckp sal cinta dan ukhwah..namun masih ade orng yg berdengki,membenci dan bergaduh dan sbgnya..terasa ralat hati ni..kenapa lah leh jd gini..sedangkan kita sama2 manusia..
bila direflek balik hati ini..ternyata menbenci orng itu lebih mudah..drpd mencintai.
yeke??
tanya la hati sendiri..
bg aku senang je aku kata..*eh tak suka ah dia tue..gedik semacam je..*@*awat baik sgt menyampah betul*
hum..kdng2 aku sendiri x paham..apa lah dosa hamba ALLAh tue kat kita..buat ape nak menyampah kat orng..sedangkan orng tue x kacau pun hidup kita,,kalau ade pun,,tuekan ALLAH yg tentukan..
oleh itu,hati2 ini..haruslah ditanamkan perasaan kasih sayang..walaupun sukar,untuk kita mencintai orng yg kita rasa besar sgt GAP dia ngan kita...
walaupn siapapun mereka..mereka berhak disayangi..kerna merekakan manusia juga,sedara kita,kawan2 kita,seusrah ngan kita,group mate kita,floor mate,room mate..apa lae..soul mate?hehe..
menyayangi orng bukanlah perkara yg sgt mustahil..namun yg perlu kita nilai betulkah cara kita menyayangi mereka...sayang itu perlukan pengorbanan dan sayang itu berasaskan IMAN>..
opps..masih tidak lari dr tajuk cinta..walaupun perkataan syg yg digunakan..
kan kasih syg dan cinta itu sentiasa ada dlm hati2 kita dan pasti kita x kan bosan untuk bicara mengenainyA>

"APabila ALLAH MENCINTAIMU..DIA AKAN MENJADI MATA BGMU MELIHAT DAN MENJADI TELINGA UNTUK MU MENDENGAR,..."

semoga ALLAh menjadi mata dan telinga kita untuk menyayangi dan menghargai cinta insan2 lain,.


wallahualam

No comments: