hati yg lelah..


salam sayang.


ALLah yg maha mengetahui,padanya aku serahkan segalanya..


nafas yg dihela..panjang..
dada berombak perlahan,
seperti sepoi-sepoi angin petang,
mentari yg bersinar,
bersembunyi sebalik awan,


jantung yg berdegup,
tak sehala,
tak sepeti lagu dan irama,
kucar-kacir,
bagai pantai yg dilanda ombak..


hati ini lelah..
lelah menjerit,tanpa sahutan,
kerna mulut tak bisa bicara...
hati ini lelah..
lelah menangis..kerna
mata tak lagi punya air mata untuk dititiskan..

hati ini lelah,
lelah tatkala,,
rindu dan sayang..
tak mampu diucapkan..

hati ini lelah..
hati ini kian lelah..


tuhan,
aku tahu,hy padaMU ada ubatnya,
aku pasti ia hanya padamu..

tuhan,
aku rendahkan hati ini..
aku sujud padaMU
aku pohon padaMU..
berilah aku kekuatan..

kerna air mata tak lagi bisa menglir..
kerna kata tak lagi aku mampu ucapkan..

ya tuhan ku..
biaskan lah sifat sabar MU dalam hati ini..
agar ia terus hidup biarpun dlm kelelahan ini..
aku takut ia mati..


ya ALLAH..
hambamu yg lemah.
hambamu yg hina ini
ingin kembali..ke jalan MU..
pada mu aku bertawakal..
amin2..

1 comment:

c's said...

puitisnye..

cuti nti ble smpi ble?

taun nih blk msia?

add me ym n FB klu ade.. cap_lucky8@yahoo.com

tk cre ye