im in 2 pieces..=)(2)

salam wbt..

im in 2 pieces (2)

aku tersentak..byk yg perlu aku kejar,byk yg perlu aku lakukan,byk yg aku perlu pikul...sebanyak bilangan hari2 hidupku..
moga aku kuat dan tabah..
amin..

"ini adalah sebuah kitab yg diturunkan kepadamu,maka jgnlah ada kesempitan di dalam dada kerananya,supaya kamu memberi peringatan dgn kitab itu,dan menjadi pelajaran bg orng2 beriman"(7:2)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

volgo dlm kenangan..
byk khilafku..
byk dosaku..
namun byk pengajaran yg aku kutip..
kdng2 kita tahu byk benda,namun jarang kita amalkan byk benda..
muhasabah..
muhasabah..
ahh..terlalu byk salahnya..
malu..sedih..marah..berdosa..
namun itulah masa lalu..
masa lalu yg mengajar seorng insan menjadi dewasa..

kdg2 terpikir..
mengapa kita disini..
mengapa aku lakukan begitu?
mengapa dan kenapa??
kenapa aku?
kenapa disitu?
kerna ..
semuanya ALLAH telah takdirkan..
ALLAh sedang bicara dgnmu..
tntang kehidupan..
ttg kesabaran..
ttg persahabatan..

dan akhirnya..
DIA berharap..
agar bicaranya..
kau dengari..

terima kasih ya ALLAH..

No comments: