kisah cheese vs sambal~

salam wbt..

dah lama x update blog..dlm keadaan tenang dan berakal...adess...maafkan hambaMU ya ALLah..lalai dan alpa..
dan tiga minggu kat rumah..x buat apa2 pon,walaupon bosan byk homework kak sikin yg x buat..sori ye...farah teruk gila tyme cuti nie...hhuhu..(adik2,jgn tiru aksi ini..bahaya..)
hum..ape2 pon..walaupun terlambat..terlewat..seagalanya ter...aku mesti bermula sekarang...!
cukup2 la berangan,buang masa,tgk tv,lepak2,shoping...hhuhu..cukup2!
walaupun kalau kat rumah nie...ini mmg la aktiviti harian hampir segenap rakyat malaysia,,,best mmg best,,tp ntahlah..dah bosan...terlalu meaningless...

cheese..=)
byk gila kat rusia,,
murah..
sdap..
best la,..
rindu...
rindu kat rusia...bukan x best dok sini,..
tp aku rindu ketenangan ,
rindu tarbiyah..
rindu usrah...
rindu mereka semua..
berusaha,,tawakal,,sentiasa dekat..

sambal..=)
pedas dan panas..
mmg aku x suka...
huhuu.
tp byk gila x msia..
kat msia ada mak,
ada abah,
ade adik2..
tp kat sini..
kdg2 rasa rimas..
bosan..
benci ngan diri sendiri,,
adess,,,macam x berguna...x buat ape2..
humm..
tp ,kat sini..aku menilai semula diri..
menilai hati..
semoga aku jumpa jawpannya..
kerana disini lah aku bakal lalui kebanyakan dr masa2 hidupku..

kenapa suka cheese?
kat sana hidup mudah..
u islam..
u kafir..
jelas..x payah pakai torch light..tahulah akidahnya..
sambal pulak...
jenuh pakai spotlight..still x leh detect..islam ke kapir..
sama je rupanya..
aku pon naik konfius..
buat gini salah ke tak??
tapi....semua orng buat je..
aku pon mula mentaklid..padahal tahu tue salah,
kalau x buat x pe je..
tp x kolot ke..kang ade gak kata aku kuno..

ceh,,ape r aku nie..suka sgt piki orn nk kata ape..
kdg2,,perlu dgr kata hati.
mahkamah hati yg sentiasa betul...

kan saat kita melakukan dosa..hati itu x tenang dgnnya,,
tp mengapa mudah betoi menutup ketidak tenaangan itu,,
penangan kang??
ahhh..aku perlukan bantuan....ribut taufan,,ombak ini terlalu kuat!!!
takut...
seram..
lalu ingin sekali aku menyorok...
bertahan dgn cebisan iman...


oh..D.U.K.U...aku rindu...=(

No comments: