bulan ini,,,datang lagi

salam wbt;

setelah sekian lama...jari2 ini berhenti bicara,...bukan bisu,cuma lesu dgn hambatan dunia,,,
alhamdulillah..alhamdulillah...alhamdulillah,,,masih hidup..masih islam...masih diberi peluang untuk berusaha menjadi yg lebih baik...masih diberti keinginan untuk mencintai dan menjadi hambaNYA..

ape *kabar fara?
baik alhamdulillah,,,
betul baik?
insyaALLAH,,

* khabar yg ditanya bukan sekadar fizikally,,,tapi juga rohaninya,imannya..(itulah kabar yg dimaksudkan bila kita bertanya kabar)

HUM....BULAN INI..
bukan bulan ramadhan,,bulan selalu kita puasa tue,,
jauh lae syawal...
bukan bukan muharram atau januari,,,untuk buat azam baru
juga bukan bulan april

sekarang bulan mei...tapi bukan bulan ini yg aku ingin ceritakan,,
BULAN INI...adalah bulan exam
bulan yg aku sgt gentar dan takut bila mengingatinya,,
bulan yg aku harap tak akan tiba dalam hidup aku...

TAKUT....ape lah yang aku takut nie...
bak kata ummi....anak2,,,itukan dunia je,,,ape nk takut,,,kalau takut amik wudu'..hum akhirat nnt lae takut ~
huhu,...akhirat itu mmg takut ummi....tp...
tp ape...jgn takut2 sgt...ini DUNIA..kejayaan itu bukan diukur diatas kertas,,,bukan full mark...tp adakah anak2 ummi redha dengan pemberian ALLAh...redha itu tanda nya berjaya
kejayaan itu satu phenomena...yg x ade limitnya atau arasnya..
yg penting,,..ummi cakap:
1) baca doa...bismillah hitawakallah wala haula wala quwataillah billah hil Azim..
2) keluar rumah kaki kanan
3) masuk dewan periksa kaki kiri( sbb nk g berjuang)

waktu baca buku,,,mintak doa byk2...kena baca betul2 ,,ini ilmu ALLAH,..kena IKHLAS.....blaa2..
byk ummi bebel,....;)

saya TAKUT juga,,

takut??
bagusla tue...
biar takut
barulah tawakal tinggi sampai langit,,,
barulah sujud sampai melekuk lantai.
kalau takut x membawa kepada tawakal ,,buat rugi je takut tue..
( pesan akak saya yg sgt dirindui)

hum....apa salahnya,,takut...takut kan takwa,,,,tp kalau takut saya:
sempat men FB...
sempat sembang2
sempat makan2
hum..betulkah ketakutan ini...

astagfirullah..astagfirullah...astagfirullah

perlu bangun,,,bangun dr ketakutan yg palsu....dan carilah ketakutan yg sebenarnya,,,
ketakutan yg membawa kedekatan..yang membina kekuatan,yg menghidupkan amalan ,,
tawakal dan tawakal..
usaha dan usaha,,

bulan ketakutan ini,,,,
penuh kasih sayang tuhan.,
masanya ALLAh mahu dgr DOA kita,,
mahu dgr rengekan kita,..
marilah kita mengimarahkan bulan ini....

selamat berkasih sayang semua...:)

allahumma la sahla .ila ma ja'altahu sahla
( ya ALLAH tiada apa yang mudah ,melainkan apa yg engkau mudahkan)

wallahualam



No comments: