pelarian ini

salam wbt,,

alhamdulillah...alhamdulillah..alhamdulillah..

terasa gersang bumi ini,seakan langit itu sejengkal tingginya..
dunia ini pelik..tp manusia masih mahu idup disini,,mengagih kebahgian yg mungkin tak pernah di kecapi..

semakin jauh kita berlari..semakin dekat kita dengan permulaannya,lalu aku menyedari..penamatnya cuma satu...mati.
tp sayang,mati itu juga satu permulaan bg satu lagi pelarian,,maka,dimanakah penghujungnya!
pelik!mmg pelik...perjalanan hidup ini terlalu pelik,memenatkan dan melelahkan....

mungkin kerana itu,Dia menjadikan bumi ini bulat macam bola..tiada hujungnya ,tiada mulanya..

aku hairan,..mengapa aku berlari dalam larian yg tiada penghujung ini,,
manusia sering kali mengharapkan perubahan..dan perubahan selalu ingin dimulakan ketika kita melangkah ke part dunia yg lain,,tp..
aku juga begitu...pergi mengharapkan permulaan yg baru,,perubahan yg baru...tp..
akhirnya,aku kembali ke garisan permulaan...

makanya,,perlarian itu tak memerlukan bumi,kerna dimana jua aku berada ,,aku masih di bwh langit yg sama...

perlarian ini memerlukan jiwa...tp..

No comments: