muhasabah itu perlu mujahadah~

salam wbt

masa berganti masa,,umur makin bertambah.,pengalaman pun dah byk,berjalan pun dah jauh( sampai russia ni ha)..tp kenapa aku masih seperti aku,,aku yang x cukup sini sana,kurang sini sana,buruk sini sana...

aku yang masih cepat marah..
tatkala berulang kali rasulullah kata:
la taghdop..la taghdop..la taghdop..
hingga aku rase,,kalau aku hidup zaman rasulullah,,pasti itu pesanan baginda kat aku,,
astagfirullah..astagfirullah,,astagfirullah..

aku yang sentiasa merasa aku yang betul
manusia mana yang nk mengaku salah,,manusia mana yang nak mengalah..( atau itu hanya ciri aku) aku x pasti ,,tapi yang pastinya,,aku benci golongan ini,,,benci mereka bermakna aku benci diri sendiri,,
mampukah aku membenci diri ini>?
acap kali ALLAh mertarbiyah aku,
ku temui insan2 luar biasa,,biar ditindas ...,mereka tetap tersenyum.biar betul mereka tetap mengalah,,biar satu dunia menetang mereka tetap bersabar~
oh mereka luar biasa,,
aku kagum,
aku bersyukur ALLAH temukan mereka dgnku..
lalu aku sedar,
mengalah itu x salah
mengalah itu x bermakna aku KALAH.

biar menang kerna ALLah..

aku yang tidak bisa memohon maaf..
cukup payah to say iM sory,,kalau saya mintak maaf,,apatah lae,,
pelik,,kali pertama aku berjumpa insan yang sering meminta maaf,,
setiap minit,,ringan sahaja die memohon maaf..
tp aku,,bilakah bisa begitu?
mampukah?
tp aku perlu cuba,kerna to say im sorry is not the hardest word right?

hum,,byk sangat kelemahan,,yang pasti aku perlu berubah,,walaupun 0.00001 % sehari~
muhasabah dan mujahadah..
fighting!

1 comment:

Siti Hajar said...

suke p0st ini!