surat cinta

salam,,wbt,,hari ini aku nk tules satu surat cinta untuk aku dan kamu ;)

dulu...
ape itu surat cinta?
dr pengalaman kanak2 ribena aku...aku pernah tules dua kot...itu yang aku ingat...(huhu,maybe kot) ,
dulu surat cinta itu...haish,,lembaran picisan...kalau baca balik leh "NAUSEA n VOMIT" rasenya..;) ( sbbnye aku ni mmg jiwang) ,,(??)...nway abaikan ,,ini JAHILIYAH yang x patut dicontohi...
huhu,,,

sekarang
ape itu surat cinta?
hum...surat cinta sekarang x perlu aku mengarang dan x perlu kamu karang untuk aku  ..sbbnye..aku leh dapt hari2 surat cinta.. (free je) huhuhu..
surat cinta aku SEBUKU taw...tebal lae...
bak kata HLOVATE..jgn pernah tinggalkan "love letter" kita,,

(ape hang cakap nie..aku x paham))

jangan pening pala..aku ngah ckp sal QURAN..tahu x??
quran tu..surat cinta dr DIA yang maha CINTA..
sungguh MAHA...!
tp nape saya x rase disayangi??
kenapa ...sbbnye...aku perlu cari CINTA itu...
camne?
"BACALAH QURAN dey..!" huhu


sama la...kalau aku tules surat cinta berkajang2 pun..kalau U x baca,,camne nk dapt kasih syang..camne nk tahu i suka kat u..(kan2)

camtu la jugak,,LOVE LETTER kita...kena baca ngan perasaan taw...cam u baca love letter "picisan" tu..tp ini love letter extra vaganza taw,.
mesti baca;)

nway..aku ngah dpt pengisian al maun..best!!,,dan sebb aku malas nk buka buku usrah..so,aku bukak la buku maya aku..untuk tules note...tp dah merepek je bnyk kan...huhu  (takpelah,,korang bacalah filzilal..kalau kurang paham..leh ty aku..tp aku tak tere,sbb aku dok merepek kat sini..)
tp aku nk point kat sini sekit ape aku dpt
1) orang ank yatim tu: x semestinya orng yang x de mak bapak and x baligh lae,,,TP itu orng yang x de murabbi..x de orng yang nk ajaq die agama, x cukup kasih sayang.huhu..
2) orng yang miskin x de makanan: orng yang tahu ilmu agama ,,tp xde cikgu nk bg,,,(sampai die lapar)

huhu,,astu ade sebut sal DUALIsm tp aku x sure camne leh masuk point tu..tp yang pastinya, kat mana pun anda dan aku berada kena jadi MUSLIm yang mengamalkan islam secara KAFFAH ( keseluruhannya)

hum,,pape pun,,ape yang best pengisian nie...aku cukup tersentuh sgt ngan sang murabbi nie...dia asyik mintak rehat seminit,,,sambil tue terdengar akak nie tarik nafas panjang,,huhu
sbbnye ,,akak nie tgh nk tgu nk bersalin..due date die lusa ..SUBHANALLah..hebat sungguh aku rase 'orng2 camni' ( rase2,,,kalau aku ade cita2 camni leh capai ke?) iALLLAH,
akak...semoga DERMA akak pada saya yang YATIM dan MISKIN nie,,dibalas sebanyak-banyak nye.olh
ALLAH swt..
(asif akak,,saya x pay attention sgt,,iA,,saya baca filzilal nnt...huhu)

jazakillah akak,,,moga selamat melahirkan mujahid untuk islam..doakan yang terbaik untuk akak;)


2 comments:

Fatimah Othman said...

suke2 =)
kejap je pengisian.
tp byk yg tersentuh. dgn muwajih dan isinya.

farah.padanlah asyik tnye je. rupanya tulis kat dlm blog ^^

aRa_HaNi said...

huhu,,menyelam sanbil minum air lorh