bila dah tekad~

salam wbt

semakin nekad nk buat something makin besar cabararan yang perlu dihadapi.
itu yg aku dpt semalam time bulatan kegembiraan aku..ye bulatan yg mengembirakan...:)

hum..
setelah aku bertekad nk jadi POSITIF...tiba2 byk pulak ujian NEGATIF yang datang...

itu lah namanya pembelajaran (boleh juga dinamakan tarbiyah) dari ALLAH..
itu silibus Dia..
itu cara  Dia bg  exam...takde paper...terus amal je..hah..mmglah kalau x tahan mmg FAIL lah kan...
huhuh
tapi DUN give UP....sbbnye....x de perkatan FAIL dalam kamus hidup kita,,,selagi mana udara itu masih disedut dan dihembuskan~
lets repeat!!!
BE POSITIVE~


kesimpulannya...
untuk berubah saya pelu TABAH
saya perlu KUAT dan SABAr..
bak kata examiner saya.
tak akan dikatakan saya beriman selagi tidak diuji keimanan saya.
( makanya: saya x kan jd + selagi tidak diuji ke + an hidup saya)
Oh my RAb~

so saya dah tekad...saya perlu mempositifkan yang negative,
saya dah ade answer skim...
dan saya dah tahu ape examiner saya nak..
jadi ...Jom USaha..

anda bagaimana??

usah pedulikan yang lain.....

2 comments:

Siti Hajar said...

go kak farah go!
u can do it =)

aRa_HaNi said...

ya~ inshaALLAH,,,
since im too sexy:)