aku siapa??

bismillahirrahmanirrahim..

kadang senang untuk kita kenalkan diri...nama aku farah,aku orng msia...bla2...in any language...it so easy to do...but,it all about me??
sometyme...it so hard to desribe who r me??
phiscally ...mudah la...dalaman???kadang2 aku terpaksa berperang dalam hati ini...untuk kenal diri sendiri....rasa pelik ngan diri sendiri,kdng2like need to act like other person...y??
to fit to new environment,to get new fwen,to make everyone like me...if this only de reason i have,,,y i should change,,if it make me suffer..

kalu dulu,senang je,nak wat pe pon bley..asalkan x susahkan diri sendiri,xmalukan mak abah..suma tue ok untuk dibuat..just act like yourself..be happy n njoy..but...
something make me to think twice bfore act like me..huhu...susahnya..
"xkan tu pun x leh,,yang ni,leh x??x jugak???y?? "

suma x leh...sampaikan ,biarlah hati ni sakit,biorlah jd x malu,biorla orng menyampah,..tp kita tetap kena jaga hati diorang,buat2 baik,x leh marah...doakn diorang maafkan kita.....sampai kita hilang identiti yang mungkin penah jadi kebanggaan kita..sbb....aku dah terlempar kat dunia yang sgt berbeza....sgt,....sgt...
bukan lae sek menengah yg bes,tp nothing.bukan lae zaman berehat lpas spm...bukan lae zaman cr balak,untuk rasa dikasihi n buat kita x rasa kolot x de bf...bukan lae zaman jahiliyah tue...bukan lae....BUKAN....!

suma ni ketentuan ALLAH,sesungguh bertapa besr nya rahmat NYA,hingga sanggup pilih aku yg jahil ni,..aku hidup ngan orng baik2...mula2 memng rase plik...tp buat jelah ..ni baik ni,,x salah pun kalu buat,sampaikan,dah jadi rutin,n rase x berat pun..nak g usrah,,nak g solat jemaah,g kongsi pendapat ngan org2 yang tere....(kdg2 rase malu gak sebb jahil..)but..lumrah la tue...kdg2 kita ok orng laen ko...kita ko orang laen ok...ALLAH KAN MAHA ADIL..
HUM,memng plik untuk berubah,tp x salah untuk berubah,..apatah lae kalu kearah yang baik..y need to regret...??
mungkin terpaksa tinggalkan something yang kita suka,tp yang bru ini..lebih baek..insyaALLAH..
walau pon susah...bersyukur lah..my dear,,u get dis chance...grab it??ALLAH bley je pilih orng lain...tp ALLAH masih sayng kan ko...aja2 fighting....huhu...xpelah ...bukan bermakna bila kita berubah kita adalah orng lain..buat kengkawan...aku tetap aku,x kisah lah macam mana pun aku...persahabatan kita..tetap sama...kalu ko my best fwen ..still my best fwen..nothing can change it..

ya ALLAH..tetapkan la aku dgn jalan ini..berikanlah aku kekuatan....sbb hy kepada KAU ..aku serah kan hidup nie..
also,,tanx to all..coz always support me...ni more riddle in my mind...coz i will never ask again...who am i??but i will create myself..for HIM...insyaALLAH...


BERJIHADLAH KE JALAN NYA...
KALAU KAU REBAH BANGUNLAH...
JGN PERNAH MENYERAH,
SEMALAM HANYALAH KENANGAN,
HIDUPLAH UNTUK ESOK,,,'
AGAR HIDUPMU LEBIH BERMAKNA...
DAN CAPAILAH APA YANG TERBAIK..
AGAR TIADA LAGI KESALAN DALAM HATI INI..

anugerah yang sempurna...

wassalam,,,

No comments: