inilah takdir penuh hikmah

assalamualaikum...



hum,alhamdulillah,akhirnya berpeluang melepas rasa rindu mencoret rasa hati di sini..setelah penat berhempas-pulas bermain dua-tiga hari ini demi NIZHNY tersayang. akhirnya acara pra olimpic untuk pelajar2 msia yang ade kat rusia ni pun berakhir,...ade yang pulang dengan kemenangan,ada yang kalah...ade yang pulang dgn senyuman,ada yang bengkak sana sini,luka sana- sini,ada gak la yang sediy...macam aku...huhu...

apa2 pun aku bersyukur,tak injurt kat mana2...walaupon badan lenguh gila...mana xnya,aku wat aksi tyme muda2 masa maen handball,tanpa ku sedar rupanya,diri ini,,,dah tua...dah tak larat dah nak fly2 ni...huu....walaupun dah berusaha sungguh2...tp still kalah gak...dah r speak aku patah..malang2...tp janji ALLAH tue indah,setiap kesusahan,pasti ada kesenangan,setiap menda mesti ade hikmahnya....hum,pengajaran yg mungkin aku dapat dimana-mana...pengalaman yang menpunyai beribu rahsia...dan kasih sayng..dan semangat yang menggunung..tak mungkin aku akan rasai nya..kalau bukan kekalahn ini..



manusia ni terlalu senang lupa diri...termasuk la aku..mungkin dah rasa bagus...tak yah training,...mungkin rase kalu ade sorang dua...yang bley maen..insyaALLAH MENANG..

Tanpa aku sedar yg permainan ini..memerlukan jemaah yang kuat..bukan setakat bergantung pada seorang atau dua ornag je...tp memerlukan setiap ahli pasukan untuk MENANG...aku lupa dan alpa...terlalu bangga diri...atau pon aku leka dalam pujian...asfirullahalazim...ya ALLAH ...maafkan lah aku...'aku akn ingat pengajaran ini...sampai bila2...selagi di izinkan MU...ya ALLAH...Aku mohon jgn biarkan aku alpa lae....aku takut ya ALLAH..aku takut jauh dari Mu...aku takut untuk ujian MU lae...aku takut aku x mampu lalui nya buat kali kedua...

ya ALLAH yg maha pemurh lagi maha penyanyang..maha mengetahui..maha besar...maha hebat....berikanlah aku jalan yang benar dan berikanlah aku kekuatan untuk menepuh segala cabaran yang mendatang....Dan jauhkan perasaan yang buatkan aku leka ya ALLAH...AKU LALAI YA ALLAH....




"Bermegah-megahan telah melalaikanmu."

(At-takathur : ayat 1)

sesungguhnya aku redha dalam semua ujian ini..kerana aku pasti ini yang terbaik...terbaik untuk aku....kalau kekalahn ini,ketakutan ini...dapt mendekatkan aku..padaMU ...aku redha ya ALLAH....walaupun aku terpaksa jatuh berulang kali lae...aku tak takut untuk bangun semula ....'kerna aku yakin...KAU sentiasa ada sebagai kekuatnku...

tp KAU yang maha adil...tak penah kecewakan sesiapa pun...tetap berikan sesuatu untuk aku....alhamdulillah...basketball dpt silver...hum...

sebenarnya...nizhny game bukan la sediy sgt...ada bayk benda bes...sokongan dr pelajar2 nizhny yng x penah pudar..menghangatkan suasana sport zall...heh...sampai malam...ade yang tertido2...demi menyokong pasukan nzhny...tima kasih suma....semoga dengan adenya aktivit i seperti ii..dapt merapatkan ukhwah kita semua...kalau kita bley bersatu untuk jayakan nizhny game ni...mungkin kita juga bley bersatu untuk jayakn aktiviti2 dakwah yang kian pudar di bumi nizhny ni...semangat jemaah ini..marilah kita pupuk agar ...suatu hari nanti bumi niznhy,..penuh barakah...amin...

GO....GO....GO..NIZHNY GO....

akhinya..kontijen nizhny dapt tmpat kedua..tq for all supporterz...n yang paling pnting to all player...basket n valley ball...hehe...kerana tlh membuatkan kita berjaya mendapat tmpat k2...n yang plng22...penting..tanx to god...coz give us dis victory...alhamdulillah...

wasalam...

1 comment:

-azwanbakhtiar- said...

hg dh tua ka farah?