perjalan hari ini..

dgn nama ALLAH yang maha pemurah dan penyayang...

salam..hum...ari ni,alhamdulillah satu lagi penjelajahan telah selesai...gempak je bunnyi nya..tp x kemana-mana pon..pusing-pusing nizhny novgorad buat kali keberpa ntah..byk kali dah..hehe..tp kali ni special sket..dgn cikgu russia..
nway...bukan nak cita yang ni...ade yang menrik tntang perjalan hari ni,,yang buat aku mula terpikir..kemana arah aku...huhu..

dah penat tgk kremlin..n muzium yang cantik,kitaorng suma dah x larat..so dok makan piza jap..

dah la lapar..lambat pulak..so borak la ngan kwn2,,suma kawn2 aku ni..alhamdulillah la stock bek..hehe...aku je sesat sket..yeke??yekot..adoi melalut plak..


camni,aku yang plg suka cakp ni,mulalh ckap..zaman kanak-kanak aku..yang nakal gila..wah2,,bangga2 penah jadi nakal...tp malu gak r...yng lain baik je,tp xpelah perjalan hidup orng kan lain2..
then,discuss about junior nex yer,semangat nak dapt junior ni,hehe,,tba-tba..
kawn aku ty, nex yer ko nak jadi naqibah x??
(adess...soklan pe ni,,layak ke aku???)
pe agi,,trus la kata tak nak.,,penakut btoi..bukannya ape..aku ni,bru nak jd baek sket,tp dulu aku bukan jahat sgt,cuma bila dicompairkan ngan orng kat sini,terang2 aku nakal gle..hehehe...

hum,then dah kata gtu,den diorang cakap:'mana bley,kena jadi la...'
(adess,,,pening lae...) tp wat selamba jelah..teruskan ngan bebelan kosong aku,,
dah kenyang balik la,..
fuh...dok je kat umah,trus ty roommate aku...bley ke aku jadi baek ni...??awat aku rase plik...huhu..bla2...
den .."bley la,ko ni mcm logam taw"...itu yang die ckap..
(adoi logam plak dah...act aku paham je ,,ape dia ckp..tp xleh nak cerna)
continue....blaa22...(pebincangan dirahsiakan)..hehek..


hum,malas plak nak baca buku,,aku pon wat r blog ni,,act ,sblom ni dah de,tp nak wak br,,taw nape..sbb aku rasa,insyaALLAH aku rase sesuatu yang baru kat dlam hati ni...walaupun hati ni..umpama ais yang tertimbun dgn salji2 yang tebal kat nizhny ni...selama aku takut ia cair,,aku takut aku berubah,..aku x takut jadi baik..tp aku takut,aku x mampu istiqamah...tuelah yang tertanam kat hati ni,sejak dulu lae...sbb tue la aku ni x penah nak serius..huhu...
bukan x ingin perubahan,tp afraid to change...hum,,nway..sekarang aku btul2 nak try,ape2 jadi pasni,,aku serah kat ALLAH JE,...YA ALLAH BERILAH AKU JALAN,,,,JADILAH KEKUATAN KU...kalu aku terpesong...mcm mana???so farahani...jgn mengalah..go go..

YA ALLAH JGN LA PESONGKAN HATI INI,SETELAH KAU BERIKAN AKU JALAN..

act,,dah byk kali aku rase aku diberi peluang untuk berubah..but kali ni,aku btoi2 nak wat..aku dah x nak lepaskan peluang ni lae...sbb,manusia yang paling bodoh adalah,bila ade sesuatu yang baik sampai kepadanya,tp dia x nak amek kisah,,ALLAH kata..orng2 gini adalah orang yang x de akal...dan aku x nak jd camtu..so...its de tyme..hope ALLAH bless u always..

wassalam..

No comments: