kejayaan itu milik ALLAH..

bismillahirahmanirrahim...

alhamdulillah masih bernafas merasai nikmatNYA yg byknya tak terkira...hum..kalu jasa seorang ibu itu terlalu byk untuk seorang anaknya...namun x dapt nak dibandingkan dgn apa yang ALLAH kurniakn kpd kita...terlalu byk...byk....byk...bak kata seorang sahabata aku ni...'buat yg pertama dan selama-lamanya...bersyukurlah kita dalam nikmat iman dan islam..."
iman dan islam...nikmat yg terbesar kpd kita...sbb...kedua2 nya..memboleh kan kita dekat dan mengenal yg SATU....alhamdulillah aku dipilih untuk memilikinya...namun,kdg2 terlupa menghargainya...=(
hummm...nway..susah nak tuleh blog bulan untuk mencoret rasa hati...buat ingatan diri,..maklumlah musim exam....hu....sgt buzy berdating ngan buku..hu...walaupun waktu exam sgt susah tp aku agak suka...=p

hati selalu resah...sedih ,takut..dan rase sgt kerdil...membuatkan aku terasa amat dekat dgn nya...ya ALLAH ...sedih pula bila tekenang waktu2 bahgia..tp tanpa ingatan padaNYA...aku rela susah...asalkan hati ku dekat padaNYA...seperti mana pabila nabi yusuf memilih untuk ke penjara untuk mengelak fitnah..biar susah asalkan sentiasa di sisiNYA...kerana hy DIA sumber kekuatan..dengn NYA..aku tenang...aku rasa selamat...kerana dia lah segala MAHa...dgn nya aku x perlukan lae superman or....spiderman...he..

hm..bila exam..orng akn bercakap mengenai kejayaan...kegagalan, dan juga berbagai-bagai tip belajar...ramai yg mula menukar msg status ym...contohnya ..yg paling famous..';pecut....!"hehe,,mana x nya..masa 24 jam rasenya seolah 24 minit...hehhe...terlekat kat meja study ..dr matahari naik ,sampai matahati hilang..berusaha dan terus berusaha,,,kerja terus kerja....bior x makn,bior x cukup tido...asalkan baca dah abeh...tp...cukup kah membolehkan kita jawab exam nnt..??
kalu x ingat camne??kalu blur???huhu.....mesti kecewa sgt...dan mulalah rase x puas hati dah sebgainya....
sbb...semuanya ALLAH yg tentukan....mesti ingat tue....so....x kisahlah ok atau x kitanya result...mesti2....mesti2 bersyukur...x kisah lah teruk mana pon...sbb itu yg terbaik....tp mampukah... kita manusia yg alpa dan selalu lupa ini..untuk sentiasa bersyukur...tiap masa...hum....kalau rasa down sgt...ingtlah...ade orng lebih terseksa dr kita...ade orng lebih byk usahanya...tp lebih teruk dr kita...maka bersyukurlah wahai anak2 adam...

dan apabila kita peroleh kejayaan pula...jgn la bangga sgt...sbb semuanya kurnianya..untuk menguji kita....ingatlah2...dan kejayaan itu bukan lah kejayaan yg sebenarnya..kerana kita ade kejayaan kita adalah yg lebih dr itu...lebih bermakna dr mendapt mark yng hebat dlm exam...

n d imprtant thing is...semua yg ade kat dunia adalah ujian...x kiralah baik atau tidak...UJIAN ...untuk manusia ,...untuk menentukan kita...layak atau tidak menggemgam kejayaan yg hakiki ini....SYURGA...bukan kan itu hadiah kejayaan yg terbesar...yg ALLAH telah sediakan untuk orng2 yg menang...yg beriman..namun sebanyak mana pon iman dan amal kita...kita hy boleh memperoleh kejayaan ini hy dgn redhanya...walaupun telah beribadat 1000 tahun masih x layak ke jannah tanpa redhanya....

so...betapa kejayaan itu milikNYA...dia yg tentukan...tp x bermakna kita x perlu berusaha...sbb DIA sentiasa menilai kita...setiap waktu...setiap saat...maka...berusahalah...ALLAH memandang usaha2 kita,,,dan pohonlah keredhaanNYA...insyaALLAH.....semuanya akn baik2 saja...ALLAH yang maha penyanyng sentiasa memberikn yg terbaik buat hambaNYA..maka berikanlah yg terbaik juga ye...!

hmm...so...teruskan perjuangan...jgn mengalah...jdkan dia kekuatan kita...insyaALLAH...falah yang hakiki akn kita perolehi....FALAH YG HAKIKI....

amin...

No comments: