senja yg kian merah..

salam...

senja yg kian merah....menunjukkan malam akn menjelma...masa makin suntuk..
mungkin ini yg boleh gambarkan keadaan sekarang...mungkin udara makin tenang...tp hatinya berdegup kencang...melihat jarum masa ligat berlari...
lari..terus berlari...memenuhkan pusingan masa..seraya menambah berat kepala...

masa kian suntuk...senja itu makin berlabuh...dan aku qiam..diam ,di hadapan buku2 yg kian meninggi..dek minggu peperiksaan yg kian menjelma...terasa panas ...walaupun udara nizhny masih sejuk..dek hati yg asyik mengecut..takut ke?kenapa??x bersedia???ntah la...tp ape yng pasti 24 jam memg x cukup...x....

akhirnya..tp kerana ketenangan itu jauh...jari jemari ini,lincah menyelak muka surat yng penuh dgn tulisan...wah...byk nya..boleh habis ke ni???
boleh sayang....boleh..kau boleh...bisik hati sendirian..memujuk diri yng terasa kecil dan x berdaya...

akhirnya....semuanya kian kelam......kelam...

lalu aku mencari sesuatu yng membuatkan aku lupa semua ni...

lalu aku membuka movie....mencari ketenangan..merehatkan mata...tapi sia2..
lalu ku alihkan arah kepada memenuhi halwa telinga...mendengar lagu cinta yg romantis...nyanyian artis2 indonesia yg merdu...tp kebuntuan yg aku temui..
lau aku cari novel cinta yg lama aku biarkan di sebelah atlas anatomiku...tp aku bertambah susah hati..lalai2...lalai2...

hum...akhirnya...aku memandang ke luar..mencari ilham.....
akhirnya aku temui sesuatu....farah...kenapa x kau kembali...mencari fitrah...
mengadap pencipta yg satu...

lalu aku berlari...menggapai surat2 cinta penciptaku...membuka helaian2 yg telah aku tinggalkan...aku lupa....astagfirullah...istifar syang...kesibukan ini..membuat aku lupa...pada MU...

hatinya kering...kering...kontang ....sekontang-kontang nya....YA ALLAH...

sayang...ikan tue di laut,tak masin kan?walaupun hidup kat laut...tp apabila ia mati ...secubit garam mampu memjadikan ia masin....macam tu le...hati manusia..kalau kering macam mana?mesti goyah kan...hmm...
jgn sekali lupa DIA...kerna DIA lah segala-galanya....setiap masa mesti ingat DIA....ok sayang...


hum....aku yg bakhil padanya...kedekut masa??tp kenapa hy padaNYA....
ya ALLAH...ampun kan aku..
akhirnya ,aku sedar...semuanya milikMU...ilmu KU...semuanya MILIKMU..kejayaan ku..KAU YG TENTUKAN..!
aku TAWAKALA padamu...padaMU...aku berharap..aku serah segalanya PADAMU...

bila senja ini kian kelam...malam ini..aku harap berharap dengan redhaMu..penuh dengan rahmatMU....YA ALLah...alhamdulillah atasa segala nikmatmu....

wasalam...

detik masa dan degup hati ini..ke serahkan padaMU....

No comments: