3 wishes..

salam wbt..
dengan nama ALLAH yg maha mendengar dan maha memberi...
hari ini,berlalu sepeti hari2 yg biasa..membuatkan aku sedikit menyesal...hum,bukannya ape,beberapa hari lepas aku ada tengok sorang ust nie kat tv3..cakap sal merdeka..but i love his conclusion,..jika kita nak merdeka,kita kena fikir positif,setiap pagi,bila kita bangun,harapkan hari ini yg akan jd yg terbaik untuk kita...sbb kita x pasti esok masih ada ataupun tidak,dan kita akan rasakan kemerdekaan,kebebasan jiwa..(aku tambah2 seket..he..)
tp hari nie ada yg membuatkan hati ni tersenyum sikit,sbb hari ni ade class english..aku bukanya suka sgt belajar english,tp aku suka de teacher,he..jgn salah tafsir..although my eng teacher is a guy..but dat not mean i like him bcoz he is a handsome,charming n etc..but i like him bcos he very intelligent,smart n religious...sometime i feel like im learning islam there,not english..
today..ceh,terspeaking plak..english aku nie truk..tuleh melayu jelah...hehe...die suruh kitaorang(2 orng je yg dtang ari nie..huk2)make 3 wishes...dah kena cakap omputeh..aku pun agak gabra....tahu apa aku nak...
1 i want to go to heaven
2 i want dis world in peace..
3.......i dunno..hu..
then,my friend's turn..
1 owant to be milionaire(my teacher ask y not bilionaire?)huhu...
2.i want my family live in wealthy...
3..i want to....(hehe...die malu nak cakap..aku ras nak kawin kot)hehe...
ape2 pun,first time dalam hidup aku,aku tiba2 rase jadi kaya sgt2 x penting...bukannya...sejak aku baca kisah thalabah aku trus rasa takut nak jd kaya..huhu..kalu x mesti aku pon mintak cam kwn aku tue...but what make me so impress...jawapan teacher aku...u know... i dont know my first n my second wishes...but fo my 3 wish..i hope i will get 3 more wishes,so i can make wishes forever!'
HUM..terpikir gak aku,kenapa aku xterpikir gtu,ape2 pun kalu lah aku benar2 diberi 3 wishes now...i also dunna wat i want...maybe i still will use those 2 wishes..he..
tp lepas dah tuleh2 nie...aku terpikir pulak..sebenarnya kita bukan setakat boleh buat hy 3 permintaan,,,tp ber juta2 permintaan kat DIA yg maha ESA...yg akn dikabulkan,,insyaALLAH...samaada kita akan dapt segera,ataupun dilambatkan,ataupun kita akan dapat di akhirat nant,tp aku yakin ALLAh sentiasa mendengar..so,lets make our wishes,..
but u need to make 3 wishes...what will u wish for??

No comments: