sesuatu yg baru..

asalamualaikum wbt...



Alhamdulillah...segala puji bagi NYA..yg memiliki segalanya...yg berkuasa atas segalanya...

dah lama x memblog...rase nya blog nie pun dah kontang tanpa post2 baru..masalah2 teknikal setelah tiba di malaysia yg dicintai ini...x memberi aku kesempatan untuk mencoret sesuatu untuk dikongsi...tp itulah yg terbaik...tiada satu pun yg ditakdirkan kita yg x adil dan x baik untuk kita...believe it..



sepanjang cuti nie pelbagai ujian terpaksa ditempuhi...masa2 susah dan senang...masa2 futur yg menginap di hati...dan juga waktu2 indah rasa di tarbiyah...biar susah...ia bermakna...merasai sesuatu yg berbeza...sepanjang hidup hingga hari ini...inilah kali pertama yg aku rasakan cuti bukan untuk berehat...bukan untuk bergembira..tp terlalu byk benda yg harus di selesaikan...dr urusan dunia,urusan agama...dan macam2 lagi...berat mmg berat...



tp inilah hakikat kehidupan...xde yg mudah..x de yg senang...setiap perkara pengorbanan...dan pengorbanan ini kdg2 menuntut sesuatu yg kita x pasti mampukah kita lalui,namun ia bukan mustahil..lagipun aku percaya ALLAh x kan memberi sesuatu yg x mampu aku lakukan..DIA lebih mengetahui dan Mengenali ciptaanNYa...dan itulah nikmat untuk menjadi seorang islam...

walaupun dunia seakan berakhir...kpercyaan dan pergantungan padaNYa,takpernah rasa hilang..mungkin ini reaction spontan untuk sesiapa sahaja yg mempercayaiNya...lailahaILLALLAH..kekadang terasa indah hidup ini...



hidup x pernah sunyi dgn godaan nafsu...kdg3 rase nak surender je...tp xkan semudah itu,,macam mana nak dpt hidayah ALLAH.kalau macam nie....bukan mudah untuk kita dapat..perlukan usaha..perlu kuatkan hati...kalau camtu je nak menyerah kalah...merugikan diri sendiri je...tp terasa susah pulak bila dok kat rumah2 nie..walaupun bukan godaan besar pun,antaranya...hanyalah tv yg x bernyawa pun,yg x berakal...malahan x boleh pun nak paksa aku dok depan die untuk melayan cite2 lara...adoi...tp tewas jugak...sampai melewat2 kan solat...mudah nya untuk tertipu dan ditipu oleh nafsu sendir...astagfirullah ...



namun ALLAH maha besar..sentiasa memberi pertolongan...saat hati benar3 seakan condong dr jalanNya...Dia yg menyediakan jalan pulang..walaupun aku x tahu berapa aku akan di jalnyg lurus nie...tp aku benar2 bersyukur...ALLAH tue maha penyayang...dan saat ini aku sgt2 merasai kasih sayangnya....Dia mengembalikan senyuman di hati dan rasanya dah lama x kelihatan...



ya ALLAH....aku benar2 memohon petunjuk mu ya ALLAH...



NUR...yg kau miliki...aku berharap aku mampu merasainya...berilah aku kesmpatan sebelum aku ditkdirkan bertemu dgn mu...



ya rabbi...redhailah hidup ini di dunia dan akhirat...

amin ...ya rabana alamin..



subhanallah

No comments: