bcoz of 11 ruble

bismillahirahmanirrahim..
dngn nama ALLAh yg maha pemurah lagi maha penyayang..

alhamdulillah wa syukurulilah...
hari yg pnjng dan meletihkan berlalu sejenak...menghela nafas panjang ingin melepaskan lelah kehidupa,..
dlm kedinginan salji,yg dahulunya seakn merajuk dan tidak menyapa pd waktu yg sepatutnya..tp kini seperti enggan pergi.

jam menunjuk hampir pukl 7..seperti ingin menangis kerana praktikal histo yg pnjng,(sekit je ujian tp nak nagis..huhu)...tp melihat cikgu yg begitu semangat aku bertahan,lagipun ini kelas yg terakhir..akhirnya kelas berakhir bersama kata2 akhir Dr radaev,..frm histology u not only can know the stucture but also d funtion of the cell...Bla2..ok..i wish u good luck..dasvidania''
hampir berkaca mata aku..ntah la mungkn kerana sedih atau pun terlalu gembira boleh balik .
slepas selesai solat magrib..aku dan groupmate aku pun menunggu bas..bas pertama yg menuju ke hostel terus kami naik tanpa berfikir panjng..
aku dpt duduk..alhmdulillah,dan terus aku membuka novel yg aku pinjam dr farah(f) ..tak sabar nak habiskan..novel yg bertajuk DLm mihrab cinta..(best!)berbunga-bunga sekit hati aku minggu nie=)
bas melunjur laju...tiba2..konduktor mula bersuara..bertanya sapa tak bayar tmbg lagi(dlm bhs rusia)..alamak dah mula,.tapi yg menyedihkan konduktor bas tu terus berleter-leter..mungkin ada yg tak membayar..bukan mahal pun 11 ruble je...kerana 11 ruble berlaku pertengkaran kecil..ada yg membela konduktor..penumpang pula mengatakan semua dah bayar..bergaduh terus bergaduh,,(aku x fhm sgt...diorng ckp rusia,,,hehe)
bising...sungguh bising..ade penumpang yg hy mengelengkan kepala(mungkin ingin jd parti berkecuali ,,seprti aku) dan akhirnya aku menutup novel yg aku baca..hilang semua feeling...dan groupmate aku ckp..'tue la orng x de ukhwah'...'hum betul'spontan aku jwb..=)sambil perkataan uhkwah terus melayang-layang di kpl..

kepala berputar laju..menjengah keluar tingkap..mengharapkan destinasi sudah dekat.
akhirnya..tiba di bus stop hostel..dgn secebis kesabaran,aku meluru laju ke pintu dan meninggalkan bas itu dgn satu perasaan ..keletihan.=(


kenapa gaduh2...?
kan 11 ruble je..kan bgus kalu bayar je..ataupun kan baik kalu mintak baik2..

dan hamba2 yg baik de tuhan yg maha penyayang itu adalah orng yg berjalan diatas bumi dgn rendah hati dan apabila orng jahil menyapa mereka,mereka mengucapkan kata2 yg baik..(25:63)

No comments: