doktor dan nurse=)

salam wbt..

kehidupan sbg student medic..
susah nk belajar..tp kdg2 bosan gile...hhuuhuu...ye la..semenjak aku ade kelas 'nursing' yg teramat la bosan..mungkin sbb aku x nak jd nurse..so x berapa minat,dan aku tgk patient nye sama je muka,,adoi..aku dah mula bosan dgn kehidupan hospital..dah la aku dok tgk dr2 kat situ relax2 n cool jer...=)

hum..namun perspektif manusia bisa berubah...
hari ini..aku mengulangi rutin kebosanan aku di hospital..kali nie di trauma...ntahla,tahap bosan hari nie sampai aku tertido-tido..
petang nya pula,,aku ade kelas physio..dan kebetulan hari belajar amek BP..excited giler..tp mlngnya aku x reti nak guna set 'LITTLE DR" tue..adoi sedih bgt...sbb kawn2 aku yg belajar nursing tue dah teror buat benda2 gtu..hum..nak menyesal pon x guna..dah aku malas sgt nk belajar nursing..huhuk..

oleh kerana kegagalan aku mengmbil bp kawn aku..cikgu dgn rela hatinya suruh aku amik bp dia...tgh2 ke'chuak'an aku ..tiba2 cikgu aku ty..'yes dr..how my BP???'''huhuhu...terkezut aku dgr..n membuatkan aku berfikir,,aku nie bakal dr..bp pun x reti...takpelah kecik lae..nnt dah tua2 sekit tere la tue<>>=)

wateva it is..today i realise something..
semua menda yg aku belajar.kena belajar btoi2..
kalau x ..camna nak pikul title seorang'DOKTOR''
berat tue..
ditmbah pulak dr yg ingin mmbawa ubat2 hati n rohani bg patient nya..
lagi besar tanggungjawab..
so ,,do study hard!!
chaiyookk..

ya ALLah alhamdulillah atas peringatan buatku yg pelupa=(

4 comments:

丽 娜 said...

how could u??
kalau aku mesti x sabaq2 nk amik BP semua

Ina_Joelina said...

salam...
kak farah chaiyok2...
lame2 bley r tu...
ina support dr jauh...
hik3....

Anonymous said...

hehe. salam farah.. betul ckp awak tuh. sy setuju. segala benda yg kita blaja akan ada kepentingannya nnt.. x ada benda yg sia-sia dlm kita blaja ilmu Allah nih..

lain kali, jgn malas2 lagi k?
hehe =P

aRa_HaNi said...

to lyna---tyme tue aku bosan gila...
to ina----tq...akak rasa panas..semangat ina bg berapi sgt..
haha..
to kak baiz---huhuu..tula ..kena study rerajin gile!huhu