bercintakah aku??

salam wbt...

alhamdulillah..masih bernafas..walaupun kdng2 aku lupa untuk bernafas dlm jiwa hamba..

aku pelik??
benarkah aku bercinta??
malu aku ingin mengiyakan nya..
begitu dingin sekali ..
jika benar aku bercinta..mengapa hati ini kurang berbunga..
tidak sehebat putik-putik bunga musim bunga yg indah ini..

ah..cinta apakah ini...lesu benar perasaan ini,
aku tak pasti mahu salahkan siapa..
walaupun aku pasti ...terlalu byk salah aku...
maafkan aku...

maafkan aku kerana aku benarkan cinta ini pudar...
maafkan aku,aku tak menghargai setiap pemberian..
malah sering meminta..
maafkan aku,aku memberi terlalu sedikit...

benarkah ini cinta?
mengapa aku sering lupa ..
hatiku jrng sekali merindu..
saat riang...seakan lenyap cinta ini..

cinta apakah ini??
bukan aku ,ragu dgn cintamu..
jauh sekali..
terlalu byk kau memberi..
kau sentiasa ada..
biarlah siapa aku..
kau tetap menerima seadanya..
sungguh hebat nilai cinta itu..
terlalu hebat..hingga,
aku tak berdaya menolak cinta ini..
tak punya alasan,,untuk melangkah pergi...
terima kasih..
kerana sudi menyayangi..

namun..
aku tertanya...
sampai bila ..cinta ini bisa bertahan...
jika aku terus begini..
membiarkan bunga cinta aku gugur..
tatkala aku melihat ,
di sudut hati..
ruang untuk mu makin mengecil..

ahh..maafkan aku...
aku cuba mencintai sepenuh hati ku..
akan ku cuba pertahankan sisa cinta ini..
cinta yg aku sendiri persiakan...

terima kasih kerana masih disini...
terima kasih kerana membiarkan aku merasai kehadiran mu..
terima kasih kerana masih memberi aku nafas cinta ..
nafas cinta seorng hamba..
kerana aku pasti ..
saat hilang cintaMU..
aku mati...

izinkan aku menagih cintaMU..
buat sekelian kalinya..

wahai orng yg mempunyai jiwa yg tenang,kembalilah kepada Tuhanmu dgn hati yg puas lagi diredhaiNYa..maka masuklah kedalam jamaah-jamaah hambaKU,dan masuklah kedalam surgaKU'''
(89:27-30)


~cinta hakiki yg ku cari~

laskar cinta

Wahai jiwa-jiwa yang tenang
Berhati-hatilah dirimu
Kepada hati-hati yang penuh
Dengan kebencian yang dalam

Karena sesungguhnya iblisAda dan bersemayam
Di hati yang penuh dengan benci
Di hati yang penuh dengan prasangka
Laskar cinta

Sebarkanlah benih-benih cinta
Musnahkanlah virus-virus benci
Virus yang bisa rusakkan jiwa
Dan busukkan hati
Laskar cinta

Ajarkanlah ilmu tentang cinta
Karena cinta adalah hakikat
Dan jalan yang terang bagi semua
Umat manusia

~lagu yg suka aku nyanyi..tyme aku bercinta dulu2=)..oh datang lah cinta..untuk yg selayaknya..~~

No comments: