salam wbt..

dgn nama ALLAh yg maha penyayang lagi maha pengasih..
alhamdulillah...masih punya kudrat untuk tersenyum saat ini..
hambatan masa yg perlahan..membuatkan aku agak leka..namun syg,dalam kesedaran ini,masih malas mahu bergerak...hem..ntah apa yg aku tunggu..
benar medan amal itu lebih sukar dr medan bercakap...
hum,mungkin saat ini aku perlu byk mentarbiyah diri yg terhuyung-hayang..ish2..

masa=kehidupan...
membuang masa=membuang kehidupan..
huhuhu...dah lama aku tahu..harapnya saat ini juga harus faham!!!


aku mahu bicara ttng matahari..
ntah mengapa hatiku bahgia sekali melihat matahari,indah..
memandangkan aku hidup di kutub,
dari sudut duniaku..begitu jarang matahari itu hadir..
setelah 4 bulan bergelap dan bersejuk,
merasa kitaran hidup yg sama pada hari-harinya..
akhirnya matahari itu tiba,dgn sinaran yg terang benderang..
wah..
cantik,kdng2 aku mengintai matahari itu dr sudut meja aku menuntut ilmu..
walaupun cahya menyilaukan mata...hingga jendela terpaksa aku labuhkan..
namun aku cukup puas ..walaupun hy biasan nya mampu ku rasai.

jadi,nikmat tuhan kamu yg manakah kamu dustakan??

hum...kerana matahari itu,ramai orng rusia yg sedepress-depressnya(ayat kwn aku)bila dah spring semua orng keluar ngan SENYUMAN yg sebesar-besarnya...

hum..bila aku sgt menyukai matahari,,aku terfikir..patutlah ada orng zaman dulu2 yg sanggup menyembah matahari..menjadikan matahari itu sbg tuhan dan sumber kekuatan...
bila terpikir mcm tu..aku tak terkejut ada insan yg menyembah matahari..
walaupun aku menyukai matahari..tp jauh sekali untuk aku jd sebegitu..kerana aku selalu juga terfikir,jika matahari itu begitu indah...sudah pasti PENCIPTANYA LEBIH INDAH..berjuta-juta kali lebih indah!!!

hum,sudah tiba masanya aku melihat dunia dan menghargai segala nikmatMu..
spy aku menjadi golongan orng yg sedikit itu,iaitu golongan orng2 yg bersyukur..

maka nikmat tuhan kamu yg manakah yg kamu dustakan??

demi matahari dan cahayanya di pagi hari,
dan bulan apabila mengiringinya..
dan siang apabila menampakkannya.
dan malam apabila menutupinya...
assyam:1-4



senyum bersama pencipta si matahaari..
senyumlah matahariku..=)

No comments: