buat semua yg ku sayang..

salam wbt

alhamdulillah..kerana hari ini aku masih dipilih untuk ditarbiah oleh MU..saat aku rindu bicaraMU,kau berbicara membuat hatiku x pernah sepi,mungkin kalau saat ini,aku kehilangan MU...dunia ini benar2 berakhir..kerana kau memberi aku kehidupan yg begitu indah..begitu hebat..begitu bermakna bersama insan-insan yg kau pilih untuk aku sayangi..=)

buat insan-insan yg ku sayangi..

wahai ibuku dan ayahku..
kalian ibarat mentari yg sentiasa memberi chy,
membarakan semangat yg acap kali terpadam..
umpama angin yg bisa menyejukan,
memberi aku ruang dan peluang untuk ku bernafas tatkala aku lelah..
tatkala bulan seakan merajuk,kalian menjadi bintang..
yg sinaran nya bisa membuatkan hati ku terbuai,
dek keindahan..
kernamu ibu n ayah ,aku masih berdiri,
kerna air mata seorng ibu tuadan keringat seorng ayah yg x segagah dulu...
x ingin sekali aku siakan..
kerna aku takut sekali digelar anak derhaka..
mungkin bicara kasih x mampu aku ucapkan..namun,
kuharap doaku padaNYA..sentiasa menlindungi dan memberi kalian kebahgian dunia akhirat...

buat adik-adik ku sayang..
mungkin dulu aku hy punya 4 orang adik,
yg bisa mmbuat aku kadang2 marah sgt...gembira sgt..dan terharu sgt..
maafkan akakmu,yg sering kali tidak menunaikan tangungjawabnya..
aku terlalu berharap kalian memahami ku,hingga ku terlupa yg akulah yg harus memahami kalian..
kalian sgt sabar ..walaupun kdg2 aku sedar..
kehidupan seakan terlalu memanjakan aku..
ahh..jgn kalian sedih..
akak mu ini makin matang..
sdg cuba belajar tntg kehidupan,
agar dapat memebri dan menjaga kalian dalam setiap hidupnya..

buat adik2 ku syng,.
adik2 yg tidak terbayang aku akan miliki..
ALLAH yg maha pemberi tlh menemukan aku dgn kalian,
kerna DIA tahu,aku perlukan kalian untuk terus berlari,
memerlukan untuk terus berusaha untuk berubah...
namun adik-adikku..
aku bukan nya parasit yg hy mahu sgl kebaikan padamu..
ingin sekali aku mahu berlari bersama kalian di jalan ini..
aku mahu kalian berubah bersamaku..
kerna aku mahu kita sama2 mendapat ucap salam drnya..
dan kiranya aku yg terbabas,
aku harap masih ada insan yg ingin menghulurkan tgn ,
mengingatkan aku tentng tujuan penciptaan,,
misi kehidupan..

aku sering mengeluh,
aku takut kalian tidak mengerti yg aku ucapkn,,
aku selalu gentar..aku takut tidak mmberi cth yg baik untuk kalian..
aku takut kalian jauh drku,
takut benar tatkala berfikir ,bibir kalian menuturkan ingin gugur dr jalan ini,
aku tidak mahu sendirian..
pencerahan yg sukar..
perubahan yg sukar,.
aku perlukan kalian,
sepertimana aku fikir kalian perlukn aku..
kerana hati2 ini disatukan oleh Tuhan..
kiranya berpisah biarlah juga kerana tuhan..


buat insan2 yg bergelar sahabat..

tiada kata yg bisa ku ucapkan,
selain mengucapkan terima kasih..
kerana sanggup menerima aku yg penuh kekurangan,
ya ALLAH,sayangilah mereka,
kerana cinta mereka..tak mampu ku balas sendirian..
ya ALLAh ..
terima kasih kerana menghadirkan mrk sbg sebahgian hidup aku,
mungkin tanpa mereka,saat ini aku tempang,
perjalan menujuMu sudah pasti sukar sekali,
dan perjalannya lama dan panjang..
mungkin aku sudah berhenti atau menyimpang..
tp Kau hadiahkan aku insan2 hebat..
yg bisa buat aku berlari..
lebih laju dr kemampuanku..
kerana aku ingin sekali mengejar mereka,
aku tak ingin mereka hilang..
kerana aku x mampu hidup sendirian..
aku x mampu berdiri sendirian..
dan aku x mampu menangis sendirian..

wahai sahabatku..
terima kasih menjadi bintang..
memberi kujalan saat kehilanga..
sahabatku,,
maaf kiranya aku melukai,
kerna kadang2 aku juga terluka,
namun aku sedar..dan kau juga sedar..
hubungan kita bukan seperti insan lain..
kita bersahabat kerna akidah.
berkasih syg kerana ALLAH..
moga ALLAH memenuhi hati kita,dan mengubati lara kita..
sahabat,
aku berharap secebis cinta ku mampu membalas segunung kasihmu..
dan berharap ALLah sentiasa meyayangi mu..

buat kakak-kakak yg ku rindui..

tidak sangka kehidupan bisa berubah,
dr kecil aku selalu bertanya ..
kenapa aku tiada kakak..tiada abang..
untukku berkongsi cerita,,
untuk aku bersandar bahu tatkala aku gembira dan sedih.
untuk aku bisa cerita kakak ku begini,,kakak ku begitu..
tak sangka,
ALLAH memberi aku kakak-kakak yg hebat..
lebih dr aku bayangkan..
sehingga aku bukan sekadar bisa cerita mengenai mereka,,
namun kadg2 aku hy mampu tersenyum dek lidah ku x bisa mengungkapkan..
betapa bahgianya hidupku.dgn kehadiran kalian..
kalian mengenalkan aku jalan TUHan..
yg membuatkan hidup aku lebih bermakna..
terima kasih kakak..
kerana sudi menjadi sebahgian hidupku..
walaupun kita bukanlah sama ayah..jauh sekali sama ibu..
terima kasih kerana menyayangi ku..
walaupun tiada ungkapan cinta,
namun cukuplah keprihatinan mu..
membuktikan kasih yg tak terhingga untukku..


buat kekasih yg amat ku cintai..
aku mencari cinta hakiki.
aku mencari kebahgian hakiki..
aku mencari ketenangan hakiki..
aku belajar untuk tabah..
aku belajar untuk sabar..
kerna aku sedar..bertapa byk pun insan yg ku sayangi..
atau betapa byk pun insan yg menyayangiku..
akhirnya,
aku tetap perlu mencari hidupku sendiri..
aku tetap perlu berdiri sendiri di dunia ini.
aku tetap perlu berubah untuk diri ku sendiri ,,
aku perlu menangis dan tersenyum sendirian..

KAu yg memberi kekuatan,
yg memberi kasih sayang,
yg memberi jalan..
tsabatkan hatiku..
tunjukan aku jalan MU..
aku x ingin kehilangan MU.
kerana tanpa aku,,
aku papa,,aku hina,aku tak lansung berharga..

terima kasih kerana memilihku pada saat ini,
untuk menjadi hambaMU..

semoga cita ku untuk menjadi kekasihmu..
akn menjadi kenyataan..
sudilah KAU menerimaku yg penuh kekurangan..

amin ya rabbana a'lamin~~

No comments: