ADDD part 3

tangan sibuk berlari atas sketch book,,bukan melukis strategi seperti biasa,,,tp melayan perasaan yg huru hara..tgh ribut...

"fana" .."fana"....."anis fauzana...!!!" jerit Badrul sambil kakinya menendang kerusi gadis itu..aish...pekak pulak ke makcik ni...
"weh..nak bunuh aku ke Bad" terkocoh-kocoh dia menyelamatkan diri dari terjatuh menyembah bumi.
"hahah...padan muka ko...sape suruh x dgr aku panggil,,dah r ko cam ignore aku je dua tiga menjak nie...hati aku ni terseksa tau!" hah..akhirnya aku dah berjaya balas demdam kesumat aku.. anis fauzana,padan muka ko,..bebel hatinya sambil satu senyuman puas hati disedekahkan buat gadis itu...

terpaku..kelu...sungguh,bingung,,,aku ignore die?sejak abad bila?aku layan dia cam biasa je...gila pe pak cik ni..
"weh ,sejak bila aku x layan ko hah?bukan hari2 ko duduk sebelah aku ke ..hari2 tgk muka aku ke?apsal..aku dah jadi halimunan ke kat sebelah nie?"
"oo...x sedar diri lae la ni..sejak bila cik anis fauzana duduk kat kelas time game ha?sal x turun padang? aku bosan la kat court sorang2"

senyum segaris,mmg sudah kebiasaan petang-petang begini,akan turun practice basketball.g pun dah sekolah tetapkan,dr kol5-630 waktu game..turun la maen game,dia x macam yana,asyik membuta time2 nie,x macam siti,sibuk buat homework,dia bz di court,melepaskan lelah setelah seharian memerah otak kat kelas..tp sekarang,jiwanya tidak disitu lagi,,sejak,mama dah keluarkan surat pekeliling,die x leh main basket lae,kalau result die terus merosot mcam nie..."fauzana,kamu jgn harap ma benarkan kamu g main lagi,kalau addmath kamu 47% je,,kamu xnak g oversea ke? macam kak long kamu?,ma hantar kamu sekolah asrama bukan nk beri kebebasan pergi main ini,,main itu..paham x?" bebel mama time dtg melawat hujung minggu lalu masih segar di kotak ingat,.
"weh..termenung lagi',,sal ngan ko?
." xde pape..oh sal tu ke?sori la beb..aku bz nie.aku...aku.."" aku kena study la..hanya hatinya saja bersuara memberi alasan..'STUDY?' haha,,,dah buang tebiat agaknya..
"ko bz buat ape?,asal aku x bz pun?seingat aku kita x de homework pun hari nie..citer sekit,ko ade projek baru ke?ko ade plan baru untuk next game?" sambil tangannya pantas mencapai skecth book fana..x sabar nk tgk tactic baru..

"Weh pulangkan balik"

mata Bad tak berkelip,pelik melihat lukisan,,bukan plan game,bukan gambar court basket,,takde player,,,tp..."gambar ape ni makcik??"hairan...


3 comments:

kikilala said...

gambar ape??? tak sabar ni.. huhuhuhu

aRa_HaNi said...

haha...rahsia la ;)

alin said...

i like this.. :)