ADDD7

"salam cik fana, buat ape sorang2 kat sini?'' sapa am dr belakang..perlahan,,tp cukup membuatkan aku terkejut..heartbeat leh capai 90 beat/min!seb bek ko bg salam...
"wasalam,terkejut seyh,,leh serangan jantung aku!!..kalau dapt penampar free td camne? aku x tanggung k..''
"sori2,,aku dah lama kat sini,,ko yg tak perasan...ape ntah yng ko pikir..? x leh buat ke soklan addmath cikgu bg ritu?" sambil die duduk mendekati gadis itu..tak tahu kenapa ,,sekarang nie,,die lebih berani mendekati fana,,walaupun sebelum nie ,hanya sekadar teman buat addmath..sekarang die berani melangkah ke court basketball..padahal,,x pernah dalam hidupni..terpikir akan lepak kat courtbasket..haha..gila!tp kegilaan itu ,,aku biarkan,,kerna atas satu alasan yang tak pasti..

angin bertiup sepoi bahasa,,petang tue..x de latihan,,tp die memilih untuk duduk disitu..entahlah ape yang harus aku fikirkan..aku buntu,,plus ngan mamat luar alam nie pulak kat sebelah..buang tabiat ke ape..x penah jumpa kat padang,,dan sungguh pelik ..tgh2 cuti semester nie..ape mamat nie buat,,,selalu nya akan ade budak2 nk g  HKSBP je akan tercongok kat sekolah..
''nway,,ape ko buat kat sekolah,,sal x balik?"
" aku,,ade project nak siapkan''
"project ape?aku x tahu pon,tak citer pon...''mencebik.
''x ty pon..."sambil tersenyum sinis..
"not my bussiness''
"merajuk?"
"x"..mengius rumput2..sampai hampir tercabut akar2 rumput tue..serious ini tanda x marah,x merajuk!!
"adoi...u know fana...u r good player,,good student..but u have very serious weakness."
kaki aku berhenti menguis rumput2 kat depan tue,,sekarang cam nak sepak je orng kat sebelah aku..
'' u know what?''
"what???"'
" u cannot hide ur feeling ,,semua nya tertulis kat muka ko"sambil ketawa pecah berbahak-bahak..
"funny??gelakla..." seyesly rase nk lempang mamat sebelah nie...tp tiba2 rase berpasir anak tekak aku..OMG,,not dis time..fana..HOLD ON..
bertabahla sang hati..aku merayu...im cool ok!
tp saat itu..ketawanya terhenti,,dan akhirnya...empangan air mata itu pecah..
''hey fana...wat happen??'' cuak..salah aku ke?...saat ini...dia hanya mampu memandang...

No comments: