ADDD9

sejak kejadian ayer mata si snow queen, hati ini mula rindu...ayam ngan itik pun dah nampak comel-comel belaka,,
hum,.dah seminggu kat rumah.,,bosan la pulak..bila la mid sem ni nak habis..'AKU NAK BALIK SEKOLAH!!!' skema~
buang tabiat ke am??ye..mmg buang tebiat,,,harap2 kiamat x dekat lagi,x sempat nk bertaubat nnt,,kawin pun x sempat..., ,lebar senyuman yang terlukis di wajah laki yang hitam manis itu,,
berangan x habis-habis,,,'hai sang pelangi,,sudikah menemani aku ..." wah JIWANG! kali ini ketawa tu x dapat ditahan lagi..."dah macam mak jenin dah aku.."  (*_^)
"Abg...Abg...mak panggil tue..dah2 la berangan cik abg oi...nnt kena hantar tanjung rambutan baru taw'' sakat nadia,,adik am yang kedua,..
Am,anak first , ade dua adik perempuan yang sengal ,nadia and nani,,dua-dua pun manja...mungkin sebab tu ,,dia leh adapt sekit ngan pompuan..dah ditarbiyah kat rumah melayan dua budak sengal kat rumah...

"ape mak nk?" ty am sepatah ,malas nk layan,,malu pun de,,dah melayan perasaan sorang2,,
'' mak suruh abg amik nani dr sekolah petang,,"
"asal abang pulak?"
"sbb abg tu ,abg la...tu pun nk tanye ke..'' malas nk gaduh ngan abg die yang pelik sejak dua menjak nie..hum,,pape la abgku ,,asal ko bahgia..
"ye,yela,,amik kunci moto kat tv tue.."
"okai..,tanx abng tolong nadia..'' sambil senyum kerang busuk dihadiahkan.
"tolong ko? asal pulak...kata mak suruh..abg dah agak dah,,,ko mmg sengal la nadia" naik nadanye seoktah.
"cool abg..abg yang hemsem,,nadia ade hal penting,,,sgt2..!" gerun la jugak hati ni..
hum...dah agak dah...suka kacau aku btol la minah nie..tp x pe lah..sekurang-kurangnye, aku dah x ingat minah tue..boleh senget gak aku camnie..haru-haru...anis farhana,,,jampi ape la ko bagi...sambil kakinye melangkah ke moto cabuk atuknye,,
start enjin,,,vroom..vroom...moto pun meluncur laju..dan anis farhana..dibawa sekali dalam hatinya;)

oh pelangi ,
oh mentari,
oh ...hatiku,,
HURU HARA




No comments: