nasihat mak

ibu itu,,
pandang ke sini dan kesana...
pandangan ke atas dan ke bawah...
serius ...terjatuh rahang aku ( medic: mandibular)
aku bukan sakit neurology ok...tp aku mengalami neuro shock!!
aku rase korang pun sama...tp ,itu DULU..zaman tok kadok dulu2...sekarang...

look left n right
i can see u smile...serius..sekarang nie menda tu biasa,,
manusia itu terBIASA dgn perubahan alam...


4 tahun yang dulu:
akak: mak ,akak g dulu ye...doakan ( sambil tersedu sedan)
mak; hum,,,gi negara orang baik2,,satu je mak nk pesan...
"akak balik nnt jgn pakai skirt sudah"..( tersenyum sinis)

- itu parameter nasihat mak aku....(itu je yang layak aku terima tyme tu,,aku rase la)
hum...mak aku x pesan solat ke ,,puasa ke..ape pun x..HANYA TU JE MAK AKU PESAN...

TAPI...
itu nasihat mak aku untuk aku dok kat negara owang putih nie..
dok negara orng KAPIR..
dok negarayang orang  islam CIPUT giler..
standard la..

alhamdulillah,aku takde terpengaruh ngan menda2 camtu...babnya
kat sini, aku mampu melihat mana satu ISLAM mana satu BUKAN

MAK,akak rase ,,,nasihat itu ,,perlu diberi pada anak2 di negara islam..
anak2 yang hidup dikalangan islam.
anak2 yang tahu ape itu islam yang sudah KELABU ,,
mak,,,nasihatkan anak2 bangsa kita...
akak takut,
realiti di tanah air...itu MENAKUTKAN~

ps: adakah manusia lupa pada kewujudan tuhan?
pss: atau mereka lupa mereka masih bertuhan?

1 comment:

Unknown said...

kalau kat luar negara senang nak beza.sebab takde yang kelabu melain kan black+white.