berbeza bukan berselisih...

salam wbt...

dalam bilik ini ade 3 orang pendebat tak bertauliah...
itu keadaannye...itu REALITInye..
yang bestnye...semua taknak kalah kan???

ok cerita bermula..

pencadang: anak sulong manja dan anak bongsu independent..(ape?? penuh kontroversi kan??)
pembankang: ape? tidak ...TIDAK...TIDAK!!!!!! mmg tidak~
(jeritan si anak sulong,,)

ok mari dgr hujahnya..
pencadang- anak sulong sebenarnya manja TP terpaksa dan berpura-pura independent,,,kena pikul tanggungjawab terhadap keluarga,,,kena pikiq adik2 ,,duit ,mak bapak,,,semuala, so terpaksa jadi MATANG dan BERDIKARI....tetapi sebenarnya dia seorang yang MANJA ..terutama dikalangan kawan2 die...bertoi kan comel??

si pembankang;;
ape??? bila aku manja dohw..aku mAtang OK...(hahhahaha,,saja x nk ngaku kalah),
mmg la terpaksa jadi MATANG,,,tp itu kan asuhan,,pemikiran yang telah diinstallkan dalam kepala nie...kalau dr kecik diajar mengalah dan berfikir tntang orng lain,,,macammana bila besaq ,,dok ngan kawan2 nk jadi manja ,..ish2...susah dan contradict ok..

pencadang:
tgk aku,,,aku x MANJA,,tp mak aku yang layaan aku macam manja...padahal aku independent ok...

penonton..HAHAHAHAHAHHA

pembankang:
hg x manja?? blah la...!!!
hang manja ok...
aku pulak...kadang2 je...hehe..

kesimpulannya:
tp persoalannya...adakah anda anak bongsu...
TIDAK..!

so,,pada hari itu ,,,terjadilah pergaduhan yang mengeringkan ayaq liuq tapi pointless...



ape2pun...kesimpulan yang aku dpt:

SEMUA ORANG BOLEH ADE PENDAPAT MASING2, DAN TAKDE PUN MANA YANG BETOI MANA YANG TIDAK..
mungkin orang kata anak BONGSu tu manja...anak SULONG tue independent,
tp kalau anak sulong tue anak tunggal,,, MANJA la jugak kan..
atau kalau mak bapak die larat dok melayan die,,,dan ade adek2 yang berdikari,,,maka kakak nye terpaksa la jadi MANJA KAN???
huum...si anak bongsu pulak...mmg la dia ade pilihan nk jadi manja atau tidak...
anak gak anak bongsu yang berdikari ,,mana taknye,,,mak bapak dah tua...kakak abang semua dah kawin belaka...terpaksa la die hidup sendiri,,,pikiq sendiri..
tp jarang la kan...
tp STILL Ade ape??

so.. TEORI ? let it be (bak kata andrevna)

APE2 PUN,,,MEH KITA TEPOK DADA DAN TANYA HATI MASING2...
AKU NI MANJA KE??
AKU NIE INDEPENDENT KE??
AKU ??
MESTILAH ....rahsia..

p/s:nway...kalau ikut USUL 1'
ornag islam itu BOLEH berbeza pendapat dalam perkara FURU'
tp jangan bergaduh dalam perkara prinsip !!

prinsipnya..kami tetap anak mak ngan abah..;)
tetap hamba ALLAH
tak kisahlah kami manja atau independent

jom pikiq ramai2




3 comments:

Anonymous said...

principlely yess but practically nooootttt,,,

aRa_HaNi said...

x paham la...explain sekit..

tHe OtheR dEya said...

saya bukan anak sulung , bukan jg anak bongsu... tapi saya MANJA...kekekekeke