ADDD12

"assalamualaikum anis fauzana"..sapa suara itu ,serak ..dalam seperti begitu kekeringan anak tekak itu.
" hum......hum...waalaikumussalam.." sambutnye perlahan...
sunyi sebentar,,yang berdendang hanyalah lagu degupan jantung yang mengila...huh,daripada berpeluh tadi terus kedinginan.
''cantik hari nie.." tersenyum ,terlempar ke mata fana,
diam..tersenyum..malu..bukan setuju!

"Hoi2..dah2...drama pulak kat sini," sergah siti..
'huish...melayang semangat aku !' getus gadis itu.

tiba-tiba kedengaran derap kaki menghampiri mereka.fana menoleh,ah! tuhan seperti tidak izinkan semangat aku kembali.,,mentari tidak mampu memberi haba yang ade cuma kedingin ..takut ,risau...ape dah jadi ni..ah anis fauzana benar2 bingung,..
"abg.." sapanye antara mesra dan tidak.
" assalamulaikum semua." senyuman  terukir sambil tangan dihulur.
"waalaikumussalan bang..,tahniah! selamat pengantin baru." tangan disambut dan digemgam erat! mata dijeling pada gadis yang kian hari memenuhi sudut hati..ok kah dia?
" hemsem am hari ni...matching lae ngan fana..aded pape ke?"
" eh,bang .." menggeleng ...hanya itu termampu...walau dalam hati ,mau saja aku luahkan segala,.
''hum...baguslah..kecik2 lagi...tak baik bercinta..nnt nk kawin je terus"
" hum...iALLAH.,,hem nk tiru cam abg la...x de angin ,xde ribut...kawin je ,.."
"mmg la xde angin,,,tp ade taufan el nino..." seloroh hakim aiman..wajah itu berseri -seri..ketawanya terbahak-bahak..

kakinya dari tadi menguis rerumput yang tidak berdosa,,,satu demi satu tercabut dari akarnya.....mati ..seperti matinya hatinya..terlalu gembirakah dia ,hingga senyumnya selebar itu..tawanya sekuat itu..sumpah,itu  kali pertama ,manusia yang paling cool itu tersenyum begitu rupa,,,ah ,,tanda2 taufan el nino akan menghempas awan dah tiba,,,hujan akan turun bila-bila masa.
oh tuhan..sungguh aku perlukan empangan yang paling besar dalam dunia.
frequency kegigilan bertambah.

sekali lagi dia menjeling ke arah gadis itu.
ini sudah parah...ape harus aku lakukan..
"bang..am nk g makan dulu...lapar la...'" ah,,tak malu..
'' ooo...sory2 ...pergi la.."
automatic tangannya mencapai tangan baju kurung fana, dan menariknya pergi.
tercengang..dia ,fana , siti dan hakim aiman..

adekah aku menyelamatkan die ,,atau....ah ,,itu yang aku mampu..maafkan aku,kerna aku tak mampu melihat air mata itu tumpah disitu ...di depan insan itu.


"am....wat d hell?" sambil menarik tngan nyer pergi,air matanye menitis.
"hell? its hell to see u cry..!" sambil matanye cerun melihat air mata itu menitis jatuh.

"fana..dahla..aku ade.."
'ko buat ape"
''aku ..akan jaga ko"
"aku bukan budak la." ingat aku budak tadika ke nk jaga2..rengus hatinya..panas.
''aku sayang ko'' perlahan ,pendek,,akhirnya..




No comments: