diet jom, baik untuk kesihatan ,,baik untuk iman.;)

salam wbt 

(shy2 cat) ...zzzzzzz
ok bukannye ape...topic nie x sesuai untuk aku...tp sbb semangat aku yang berkobar-kobar nk DIET nie haku nk tules gak lah...ok ,,kalau nk gelak..silalah,tp kalau nk bg semangt silakan;)

nway..DIET,,ekceli..haku dah buhsan sgt nak sebut...kan nyer ape ,,,cita2 dr 1st year...( nway sekarang haku dah 5th year...lae setahun nk grade dah...hooraaaayyy) tp...selama 4 tahun nie berat aku x berkurang pun....diet ape lah yg aku pakai..ok lets give a name...DIET SONSANG..jgn ingat beranak je sonsang...diet pun boleh sonsang,,silap2 hari belum ,,makin gemuk adelah...huwaaa~ SCARY..

so, ape aku buat...
aku g lah berlari macam orang Gila kat trackmill ,,mmg cam gile pun...atleast kalau aku lari kat luar,,mungkin aku dah sampai sumashko ( haha,,,nie nama tempat kelas aku,,yg kalau naik bus dalam sejam sampai lah~ ,,hihhi,,ok ini HYperBola..( sowie buat yg tertipu) haha..tp berpeluh lah aku berlari..


astu..
aku kayuh basikal..sampai sakit semua urat tendon,bone n muscle...aku plg x suka,,,tp kalau ikut calori yang terbakar,,,cycle plng cepat...( ades...psycology betoi la) 
ok..penyeksaan bersambung..
g kelas aerobik...
nk di jadikan cerita...hari ni chekgu aku naik hantu kot~~~~ kenapa???
heheh...melompat sakan la..kekiri kekanan...ok DEMI KURUS ..aku sanggup!!!!!
huuhu...rutin nielah aku buat hari2 ,,tp kenapa tidak kurus???? tidak~ kenapa2,,kenapa2...ape dosaku!!!

opps~ dosa? mmg byk berdosa pun..
haiya...silalah betobat..
so ,,,nk dijadikan cerita...after berpeluh- peluh di siang hari...aku pun pulang ke rumah yang BEST dalam area NIZHNIY nie...aded 4 dara pingitan,,,mmg cantik2 dan pandai2...dan menda yg x best pandai memasak..
so kesalahan pertama:
CARBONARA ~ini mmg sedap,cheese , susu, butter + salmon...ape lah lagi DINNER jom!
kesalahan ke 2
wah sedapnye..~ kek pisang topping coklat...oklah aku rase sikit je...ALAMAK sedapnye...selamt 3-4 slice...coklat2 semua aku jilat
kesalahan ke3
salam~ aku buat muffin ,,silalah rase...
"aku kenyanglah~ ",,ala tp kesian la pulak + sedapnye nampak...iman tergugat~ GULP...selamat masuk GIT,
ke 4..
tgk lah resepi nie...bestkan?? 
lama nye x masak benda2 best...akhirnye CINNABON,,
dan byk lagi...malas nk citer wat sakit HATI je...
sedap kannn????


so kesimpulannye..kalori dibuang < kalori ditambah
makanye...berat bertambah+ badan terseksa+ penat bersenam SIA2

adoilah~
sal aku citer menda ni??
sbbnye 
satu- untuk aku ingat kesalahan aku 
kedua-aku ade satu analogi..

ok...here's the real story... ( read dgn penuh semangat ok!!!)

hari RABU..." farah,,minggu usrah ,,ahad ekh ,,after subuh "
"ok , noted" penuh semangat...wah USRAH,,akulah hamba plng baik...
" jgn LUPa homework r dearie"
"BAIK" penuh kegembiraan..
hari khamis.
ok 10 sahabt dah baca,.
dasar-dasar2 islam bab 2 dah
ok tgu usrah,,
jumaat...wah dah habis kelas ,busannye,,,MOVIE LAH satu..( alamak bukan mutabaah kena kurangkan movie ke??? oklah satu je..)
sabtu ,,,mari bershopping dan membuang masa.
ahad---> usrah ...bla2...bla....bla...." wah semangat nyer rase!!! aku perlu BERUBAH ,,selamat kan ISLAM...kena jadi INDIVIDU MUSLIM...kita perlu capai UA!!!"
semangat berkobar-kobar...sampai terbakar USRAH mate..
." asal lah semangat waja sgt FARAH ?"
"eh  mestilah ,,kita kan tujuan hidup dua aje...jadi khalifah dan ibadah, mati kita x taw bila ...x nk lah aku masuk NERAKa...so aku kena wat semua sungguh"
"ye betoi ckp hg...aku pun kena semangat lah!!!!""

ok...tutup majls..tasbih kafarah surah al asr..

hum...aeal lagi nie nk wat pe ekh??
homework russia...bla2...dah siap
baca mata ,,bla2 ..dah siap
ok baru kul 3 ptng ,,,tgk movie dulu lah...,makan2 ,,,tidur...

esok ,,
bangun ,,g sekolah...makan2 ,,movie ...tido..

lusa,,
bgn ,,g sekolah...makan2 ,,sembang2....series la pulak...tidor,,,( alamak mutabaah x buat g..takpelah esoklah buat...)

tulat ,,,bgun.....melara.............tidoQ!!!!!!!!!

usrah cam biasa ekh ,,hari ahad..
OK~ noted.........

kisah ini berulang -berulang ,,,,dan berulang
pejam celik ,,4 tahun berlalu.......

aku mula berfikir,,,mungkin sbb ini aku juga masih macam nie...
USRAH < MELARa..
makanya...cita2 aku hanya akan jadi angan2 mat JENIN...

COME ON>>>
kalau hidup camni...aku dan mungkin KAMU...
x akan kurus dan x akan berjaya mengubah apa2 untuk islam
kita akan mati sebagai seorang yang GAGAL~
cuba renung2kan~
jgn jadi manusia ada otak xde akai~ok?

wallahualam..

No comments: