melayu

salam wbt..
alhamdulillah ..masih bernafas dalam jiwa HAMBA.

melayu?
ada apa dgn melayu?
aku melayu..
ya...aku dilahirkan sebg anak melayu
disebuah kg melayu,,,membesar dikalangan melayu..
bersekolah di sekolah melayu..
aku fasih bicara bahas melayu...
aku bahgia menjadi melayu..


tp aku terpaku hari ini...
kerana melayu itu membuatkan sesuatu yang indah tidak terlihat keindahannya....
sahabat ku berkata...
dulu aku prejudis terhadap ISLAM...
aku takut menganut ISLAM..
bgnye IsLam itu JAHAT~

tp setelah mengenal ISLAM..
alhamdulillah ,,dia menjadi salah seorang yang membawa dan merpertahankan ISLAM
bangga dgn keISLAMannya..

kenapa prejudis kpd ISLAM?
kerana orang melayu...

ye kerna melayu itu terlalu sinonim dgn ISLAM..
tp sayang melayu itu x sepenuhnya mengamalkan ISLAM..
hingga ISLAM yang indah itu..menjadi sesuatu yang dipandang sesuatu yang pelik
kerana si MELAYU.

salahkah menjadi melayu?
sudah pasti tidak,,,
jika aku dan mungkin kamu..menjadi melayu yang berpksikan ISLAM
bukan Islam yang dimelayukan~
berbanggalah menjadi orang melayu berbangsa ISLAM

wallahualam

No comments: