8 hari

salam wbt.
alhamdulillah , atas segala nikmat di sepanjang usia ini ,ya Rabb

hum, dah 8 hari berlalu ... (ape yg berlalu ??) , sure tgh blurr kan~ hehe, sbbnya, bukan nya ada menda penting pun,,tp ianya penting buat certain2 orng  je =p

p/s: post ini sgtlah tidak penting!

ok, 8 days ago ,  lahirlah seorang hamba ALLAH , yang telah menambahkan populasi rakyat malaysia ( bgitu x significant kan ,hehhe)  hum, tp kelahiran ini, inshaALLAh ,ada membahgiakan  insan2 yang setia menyayangi aku sampai hari ni..( tq mak n abah ) <3

macam biasa, akan aded party !! hoyye..heheh,,tp ala2 kadar lah kan ,,xde lah tarian kadazan ke inang ke ( or zapin ,yg agak popular saat3 ini)
bila anda menyambut hari ketuaan ini , byklah isu yng dibangkitkan..soklan feberet mereka:
- apakah harapan?
-misi, dan visi?
- nnt nk jd pakar ape?
- masa terdekat nk buat ape??
- etc ..etc..
- n soklan cepumas ( bila nk kawen) ..hahha

walaupun ade yang dah jawab , ade yg tak...biasalah kan,,mana lah mampu jawab semua..
tp aku sendiri x sure , ape yg aku jawab ni, ikhlas ke?? betoi ke?? mampu ke?? hish2.kadng2 rasa cam menipu diri sendiri..x confident pon ngan jawapan2 yang ala2 skema jwapan SPM tu ~

harapan???
pikiq pnya pikiq..aku rase aku ni LOSER lah sekit..harapan pun susah nk cari ..
tp dh 8 hari pikiq kan ,,aku jumpa lah satu harapan..
aku nk jadi baik ( seyesly )
baik  yg betoi2 baik lah !! aku taw susah ,,
tp x lah susah mana kalau ikut fitrah ALLAH...
tp.....( aku mmg ,byk tp)

semua orng pun nk jadi baik..tp x ramai tahu ,ape itu baik..
baik dr segi ape..
baik tyme bila..
aku nye baik..aku nk baik2 ngan ALLAH,,spy ALLAH baik ngan aku.
aku x mau dh lah rebel2 nie..( ampun kpd mak abah, mak usrah, adik beradik usrah aku ,yg x pernah putuih asa kat aku,,walaupun kdg2 aku pun give up ngan dri aku sendiri )

hum..misi , visi?
macam wawasan 2020 pulak,,aku x de menda2 nie. tp satu aku taw , aku nk buat menda yang boleh buat aku jumpa DIA satu hari nnt

pakar?
hum..aku ingt nk jd gynae,,,insyaALLAH ,

kawin?
bila sampai jodoh lah !!
( hari3 pun cakp menda sama..aku nk kongsi satu persoalan menarik??)
kan org ckp, pompuan leh lah nk ty laki yg dia suka..nk suka dia tak..?? tp kalau kena reject ,,mmg dok bawah katil lah seminggu ...hahha
mungkin sbb tu, pompuan x ty kot...~ hum.. pemalu lah sgt!
tp bg aku , aku akan ty (one day) , tyme aku yakin aku nie..cukup matang, cukup IMAN, (bilalah kan??)
takpun tunggu je lah si dia yg dtg
( sbbnye nk tunggu iman aku nie setinggi langit , insyaALLAH, tp aku pun x sure bila)

byklah yg aku refleks sepanjang lapan hari yang panjang nie ( maklumlah tgh cuti )
tp apa2 pun , hidup ini, x kan pernah ade jawapan yng sure, hy ALLAH yg mengetahui sglanya...

doakan yng terbaik!!jgn prnah berhenti berdoa!!!:)