penakutkah ?

salam wbt :)
salam ceria untuk seluruh penduduk dunia~ peace no war!!

alhamdulillah , alhamdulillah, alhamdulillah ~

sebuah kisah sekadar buat renungan semua,
sebuah muhasabah buat jiwa-jiwa yang tenang~



hari ini, tidak seperti hari2 semalam, ya, tidak pernah dalam hidup aku mengangkat senapang , walaupun ia sekadar berpeluru cat merah jambu dan kuning.
aku masih ingat detik itu.
saat tanah itu , seperti katil yang paling empuk , kayu dan guni-guni , bagai benteng yang paling teguh!
aku masih tergiang jeritan itu,, lari!!! tembakk!! surender!! MATI!!!

fuhh..
mengalir laju keringat...laju lagi darah yang mengalir di pembuluh-pembuluh darah.
gentar,
sungguh hati ku gentar,
terasa sesak...
nafas menderu laju!

chuak!!
aku nk kluar..cover aku!!! baru selangkah,..aku mengundur..
sampai bila aku harus disebalik pondok usang ini..
aku bukan sekadar menyorok dari musuh ,,malah aku sedar
saat ini , aku menyorok disebalik kelemahan insani ku ,,

ah,penakutkah aku?
tidak...tp cuma di hati.
kaki aku masih menetap di bumi!!
hati dan akal , x mmpu menjadi sesiapun berani , saat jasad nya masih kaku

LARI!!
LARI!!!


diorang datang!
oh , tuhan...

saat ini ,,aku mengerti, apakah erti sebuah pertempuran, mungkin tdak sehebat saudara2ku disana.
aku tidak mampu membanyangkan~
bagaimana kalian , mampu tidur ! tatkala jet2 bersimpang siur di langit.
mampu ke sekolah , sedangkan peluru sesat ,bila2 masa saja mampu menembus jasad

aku cuma manusia , yang hari ini aku sedar,
hatiku tidak sebesar kalian!!!

( ibrah dari sesi paintball sempena NAKBAH!)

hari ini , aku mungkin hanya picisan dunia, tp aku tahu,,kita mampu berubah, plan, practise , hv confident! as long as ALLAh love what u do..do it well. nothing possible~

takkan ku lupa detik itu , kerna ia mengingat aku padamu  palestinian ~