good ending

salam wbt..

perjalanan hidup kita nie ,x selalunya sama setiap hari...kdg2 kita menyimpang sebentar dr jalan hidup kita sehari2...ataupun kita cuba untuk mengubah haluan..x kisahlah ke kiri atau kanan...terus ke depan atau mengundur ke belakang...
kdg2 kita terpaksa melalui
satu perjalanan yg benar2 menyesakkan...mulakan dgn niat yg iA baik...namun siapa sangka hujan di tgh hari,macam kehidupan kita,kita x tahu apa yg bakal berlaku...esok,minit akn dtang mahupun detik seterusnya..
ingin aku kongsi satu cerita,,kisah 3 beradik yg cuba menghilangkan bosan...
bermulalah kembara mereka...pergi lah ke satu daerah asing,mengunjungi satu shopping mall. setelah sampai..mereka mulakan dgn membeli kemahuan masing2,seperti dlam rancangan...he,kemudian si adik mengajak..kak2,jom tgk wayang...(wayang?adoi habislah duet aku)huu...
hum..tanpa mahu mehampakan...'nak tgk wyng pe??,bes ke?'...'tgk wall e.."....'taknak r....zohan'....'wall e'...melihat adik2 nya bergaduh..kakknya pon masuk campur...okla..'nak yg mana ne???adoi..".............................hmmm........akhirnya...zohan,545pm...
setelah dibeli tiketnya,kerana masih awal..maka berangkatlah mereka ke medan selera..
jom mcd..kfc le...mcd..kfc....???hum..xyah2 makan kedai2 besa je...akhirnya semua pun makn la sizzling noodle...jimat,kenyang dan sedap...!
setelah makn..singgh plak kedai game...adoi....duet lae...tp bes gak...layan r...maka bermain la mereka...setelah hampir 545....errr...cpt dah lewat...!
bila sampai di cinema..."aik nape x de orng nie?'"........"ok la tue bes sket..".........jeng3....
setelah 30 minit......ape kes citer nie....blue moon gle...adoi..tue la dr td kak kata ,maksiat tgk wyng2 nie..(try tgk le konon....akhirnya...hem,,..hampeh) setelah 45 minit kami pon kluar la...hai...rugi btoi....!duet aku...!hum..ape lah naseb..dah wat salah...nie lah kesannya...
akhirnya....singgah mcd dulu..bli makanan...pastu balik...dalam nak balik tue...berlakulah kejadian yg x diingini...adik nya yg ketiga menangis di tgh jalan....si kakak pon pening....'sal KO??"....'nak KFC' ....ish3 sal x ckp td....dah nak naik bas nie...(????????)
setrusnya terpaksa menyimpng ke tempat laen lae...dan...de worst thing happen..."akak x reti la nak balik dr sini.....'' ...akhirnya tiga beradik tue..terpaksa la melopong di tepi jalan sambil mengharapkan ada orng dtg mengutip mereka...kemudian hero pon dtg...ALHAMDULILLAH...boleh balik...(yeyeyeye!!!!!!!!!!!!!)
berakhirlah perjalanan mereka dgn selamat di rumah...,,
tuelah perjalann yg x ikut plan...tambah lae wat2 perkara yg x leh mulakan dgn bismillah pun...dan ia benar menyesakn ketiga tiga mereka.........
walaupun begitu,ada satu pengajaran disebalik semuanya...x salah untuk mewarnai kehidupan ini,cuma,pilihlah warna yg cantik agar khidpan nie x lah hodoh dan penuh warna muram...so,ceria2 kan hidup anda...(paham ke)

sekian..

1 comment:

-azwanbakhtiar- said...

cita zohan tu mmg mcm haram sikit