jahil o jahil


salam wbt..


astagfirullah3...marilah kita beristifar bersama3...terlalu byk kesalahn yg telah kita lakukan dalam hari2 yg kita tempuhi ini..

ISLAm..layakkah kita digelar sebagai Islam,jika tiba2 kita ditanya sesuatu tntng Islam..kita sendiri x da jawapannya..kdg3 tertanya2 juga,kenapa la dia nie nak ty benda2 yg aku x tahu dan benda yg remeh temeh macam nie...adoi...komplekz gilez...he..

kdg2 kita rasa persoalan2 yg ditanya tue x penting pun..(boley la kalau 10 mark..ade la 3 or 4 mark for dat q)..tp sebenarnya itulah uniknya manusia..x semua perkara yg penting untuk kehidupan orng ini penting untuk orng itu...dan sebaliknya...

hum..sebenarnya sbg orang islam..perlukah kita perlu tahu semuanya tentang islam???

persoalan yg masih x dijawab2 dalm otak aku nie...kdg2 kalu fikir..macam imposible..mana mungkin ..segalanya...sirah,..(dr nabi Adam sampai la sekarang) macam 2 ade sal islam..x masuk lae fikah..ibadah...adoi..bley meletop rasenya otak..tp..kalu x tahu kita yg rugi...yelah sejarah sendiri..kalau kita x tahu..macam mana nak bina mas depan...sbb semua benda dulu tu kan asaskehidupan sekrang...

kdg2 rasa jahil sgt2...semua nya tahu sekit3 je..tp malas nak baca...malas nak amik tahu..tp bila orng ty..bru nak terngadah...dush2..

tue la realiti hidup aku nie..hope sau hari nnt aku bersemangat nak tahu semuanya....so kwn2 meh la jana otak aku sal menda2 islamic nie..rase jahil gila..

tp kdg2 bagus gak rase jahil nie...tahu kenapa??
1.tak yah sombong..

2.akan memahami maksud tidak sempurna

3. yg penting akn timbulkan perasaan pengharapan pd ALLAH spy diberi kan jaln untuk mencari ilmu..

hum..bg aku mungkin setakat ini..in yg terbaik..tp x bermakna nak berada takat nie je..kena lah kerja lebih kuat pasni..go go ...chaiyook..

belajar terus belajar,,(mcm motto sekolah plak)

pape pun marilah sama2 mengatasi kejahilan ini....

No comments: