ketika di bus

salam wbt..
satu hari,yg sgt sejuk...dah gelap gelita,walaupun jam baru menunjukkan pukul 6 petang..Menandakan winter dah tiba..=)
seperti biasa dr kelas ke hostel..aku perlu naik bas untuk pulang,namun ada sesuatu yg lain dr hari2 yg lain...walaupun keadaannya seperti hari2 biasa..
sebenarnya aku dah muak dgn keadaan bas yg berhimpit2...macam tin sardin + bau2an yg x menyenangkan...huhu..tp walaupun dah muak,kadang2 still rasa menyampah dan geram dgn keadaan2 macm tue..mungkin x cukup berlapang dada kot...huk2....
apa2 jelah...tp nak diceritakan..dalam bus yg selalunya boleh muat dlm 60(plng ramai di msia)..tp pada masa tue..mungkin manusia berjumlah lebih kurang 200 orng...(sempit gila2)..dan lebih mlng lae...aku yg x berapa cukup tinggi nie...terpaksa diri kat tgh2 mamat2 rusia..yg hemsem2...hahahhaha...x delah...nak dikatakan disini...yg tinggi2 gila kalau nak dibandingkan ngan aku la...
bertambah2 malang aku diri kat depan sorang mamat ni...yg asyik langgarkan die punya siku kat kepala aku...tension gile..dah r wangi semacam...(hehe..minyak wangi jenama x mandi)
dalam 30 minit selepas tue..aku btoi2 x tahan dan aku pun gerak kat sebelah...dan nasib aku masih seperti itu..hem...aku pun redha je lah..
tp tiba2 aku pun terpikir...MACAM NIE KE NANTI KAT PADANG MAHSYAR...?
hum....aku x dpat byangkan manusia dr semua zaman semua negara...seluruh dunia pada satu tempat..dalam keadaan yg mungkin matahari hy sejengkal dr kepala kita...air dah hampir ke hidung kita...hy tinggal hanya2 ikan...apalah naseb aku..aku tiba2 takut..=(
semoga aku mendapaat sedikit ruang di sana....amen..

2 comments:

MiSS @Mir@ said...

wahuuu...btol2...ya allah.
huu takutnya..
nmpk sgt tiap2 yg berlaku
dlm idup kte tiap2 ari ni
bley bg kte peringatan..

Anonymous said...

aku tak pernah terfikir sampai ke situ.
at least hg tfikir n hg gtw.
sgt2 la btol apa yg hg kata.
kt Czech ni org muda bau ok kot tp org tua mmg busuk hancing.semoga depa dpt hidayah nk mandi n wangikan badan