kita selalu je..

dgn namaNYA yg maha pemurah..
alhamdulillah wa syukurilah...

kita selalu je terasa,
selalu je salahkan orang lain..sbb menyakitkan hati kita,
kita selalu je..
nak marah2...sbb orng tak tunaikan janji diorang..
kita selalu je..
rase tak cukup dgn apa yg kita ada..
kita selalu je..
nak komen oran
g lain..gini la ..gitu la..

tp..sedihnya...
kita selalu je.
sakitkan hati orng lain...tanpa kta sedar..
kita selalu je,
terungkit hal2 dulu tanpa kita niatkan..
kita selalu je..
membuatkan orang marah dan sedih tanpa kita sengajakan..
kita selalu je ...
lupa nak terima kasih kat orng kalau dia dah tolong kita...maklumlah kita pelupa...

dan bertambah sedih..
kita selalu je...
buat salah dan kita cr alasan untuk diri kita..bila kita buat SALAH..
KENAPA ye??
kita selalu je lupa orng kat sebelah kita pun manusia jugak..
SaMA MACAM KITA..
TAKAN kita harap dia sempurna ...dan takkan buat salah kat kita lansung..

TU LA KITA....
selalu jerrr...
nampak salah orng lain...salah sendiri..pejam mata rapat2...!!!

BAK KATA ORNG2 TUA..
GAJAH DI DEPAN MATA TAK NAMPAK...KUMAN DI SEBRERANG SUNGAI NAMPAK...=p

(maka mengapa tidak memohon (kpd ALLAh) dengan tunduk merendahkan diri ketika datang seksaan kami kepada mereka,bahkan hati mereka telah menjadi keras dan syaitan pun menampakkan kpd mereka keelokan apa yg selalu mereka kerjakan)(6;43)

5 comments:

atam said...

salam wrt.

Kalau diri ini selalu buat kamu terasa hati atau menyakitkan hati, mohon maaf ye.=) Kte kan manusia.Selalu saje x nampak diri sendiri...Moga Allah sentiasa ikatkan hati kte.

"2 perkara yg harus kite ingt,Kebaikan orang lain kpd kte dan keburukan kte terhadap org laen"

"2 perkara yg harus kte lupe, Kebaikan kte terhadap org laen,dan keburukan org terhadap kte"

WaAllahu'alam.

aRa_HaNi said...

salam atam..
huhu..sama la mintak maaf la jugak...
hum...kdng kita lupa nak jaga perasaan orng laen sbb asyik pikir diri sendir je..
tanx for those meaningfull phrase..
hope allah sentiasa merahmati ukhwah kita..

-azwanbakhtiar- said...

saya setuju kak farah..

hehe..

aRa_HaNi said...

tima kaseh kerana setuju...

kayd said...

thanks 4 the reminder=)