ye mmg susah...

"ya Allah susahnya hidup ini...banyak nya kerja,hum...penat,letih..."keluhan yg tak pernah hilang dr hatiku...hem,kdg2 sedih memikirkan hatiku yg tak sekuat orang-orang lain.

ya...tak habis2 aku mengatakan hidup ini susah...layak kah aku memplikasikan hidup aku nie susah...???
kalau nak dibandingkan,dgn cabaran SUMAIYAH...dimanakah letaknya tahap kesukaran hidup aku???
ah...malu untuk aku fikirkan...'
mungkin saat ini....aku mempunyai rasa yg sama dgn orng-orng lain...namun aku bangga melihat mereka yg tabah,...aku mahu contohi mereka..=p
namun ada juga insan yg kecundang...namun itu bukan titik akhir perjuangan..
ingat aku kata2 seorang sahabat...kegagalan bermulanya sebuah kejayaan..
walaupun ManUsia seperti aku FOBIA akn kekalahan..takut untuk kalah ,..takut untUk DERITA...tp wujudkah kejayaan kalau tanpa kekalahan...mungkin saat ini aku perlu mendidik jiwa ini untuk tabah...spy BERANI seperti mujahidah2 yg lain....
sungguh kita lemah...namun kita ada sumber kekuatan yang maha KUAT....

ya...memang susah untuk menuju kejayaan...tambahan pula kejayaan yang di IMPIKAN cukup BESAR....bertambah BESAR cita2 maka bertambah besar CABARANYA...its fair n square..!!

saat
aku merasakan hidup ini susah...aku malu untuk mengakui kata2ku...
aku cuma berjihad di medan pena....hanya berperang dalam peperiksaan....dan kdng2 diserang oleh peluru-peluru masa...perjuangan ini tak memerlukan darah dan jiwa yg perlu dikorbankan...

inilah perjuangan aku ....
dan mungkin perjuangan sebahagian dr kita...

namun saat ini aku bersyukur..perjuangan aku sudah tidak sekecil dulu...aku ada matlamat lain ...untuk memenuhi tujuan hidup aku...namun aku lebih takut untuk tewas dlm perjuangan ini..kerana perjuangan ini yg menentukan nasibku di hari yg abadi...

biar letih ...rebah menyembah bumi,kerana KEREHATAN SEBENAR ADA DI SURGA...

ya tuhanku...tak ada yg boleh ku perdangangkan kecuali satu jiwa yg kau berikan...berilah aku kekuatan dan kejayaan DUNIA dan AKHIRAT...

'buatlah sepenuh kemampuanmu,aku pun berbuat begitu juga.Suatu hari nanti kamu akan mengetahui,siapakah diantara kita yg akan memperoleh hasik yg baik dr dunia ini.Sesungguhnya,orng2 yg zalim itu tidak mendapat kejayaan..!'
(6-135)

No comments: